روایت کوفیانی که «پشت در‌های بهشت» ماندند
کد خبر: 3926651
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

روایت کوفیانی که «پشت در‌های بهشت» ماندند

رمان «پشت در‌های بهشت» به قلم رضا کاشانی اسدی روایتی از مردم کوفه در سال ۶۱ هجری است که به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

روایت کوفیانی که «پشت در‌های بهشت» ماندندبه گزارش خبرنگار ایکنا، رضا کاشانی اسدی، نویسنده کتاب «پشت درهای بهشت»، خواننده را به فضای غبارآلود شهر کوفه می‌برد، زمانی که ابتدا دعوت گسترده از امام حسین(ع) شد، اما به وقت فتنه رفتار دیگر داشتند. داستان این‌رمان درباره شخصی به نام «موقع» است که برای یاری امام حسین(ع) با قبیله و پدر خود به مقابله برمی‌خیزد. وی شاگرد ویژه حبیب‌بن‌مظاهر(ع) است. 
 
نویسنده در این اثر، فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین(ع) را تصویر و برخی از عبرت‌های ماجرای عاشورا را در قالب داستان بیان کرده است. او با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌کند.
 
یادآور می‌شود، «پشت در‌های بهشت» آخرین اثر انتشارات کتاب جمکران است که طرح جلد آن را سیدمحمدکاظم امیرحیدری انجام داده است. این کتاب ۲۰۷ صفحه‌ای از امروز در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان رمان‌های دانایی‌بخش و تاریخی قرار گرفته است.
انتهای پیام
captcha