خسارت ۶ میلیاردی سرقت تجهیزات ایمنی جاده‌ای در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3926815
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

خسارت ۶ میلیاردی سرقت تجهیزات ایمنی جاده‌ای در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده‌ای در شش ماه نخست سال جاری در این استان، بیش از ۶۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی و تابلوهای هشدار‌دهنده هزینه سنگینی را برای ایمن‌سازی مجدد به این اداره‌کل تحمیل می‌کند، گفت: نصب تابلوها و علایم هشدار‌دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متأسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون چراغ‌های چشمک‌زن سولار با تمام متعلقات، چشم گربه‌ای، بشکه‌های ایمنی، صفحات گاردریل و تابلوهای هشدار‌دهنده به سرقت می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار‌دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و گاهی باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود، این اداره‌کل سریعاً اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: پیگیری‌های زیادی به‌ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در جاده‌ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار‌دهنده توسط این اداره‌کل تاکنون انجام شده است تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامعه باشیم. همچنین تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

کرد گفت: کاربران جاده و همچنین شهروندان در صورت مشاهده هر گونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای مراتب را به سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی 141 اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha