امروز زمان آگاهی‌بخشی به ملت آمریکا از سوی جهانیان است / ساختار ظالمانه انتخابات در آمریکا
کد خبر: 3926896
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
حجت‌الاسلام دعوتی:

امروز زمان آگاهی‌بخشی به ملت آمریکا از سوی جهانیان است / ساختار ظالمانه انتخابات در آمریکا

یک پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه همه ملت‌های جهان از جمله ملت ایران باید مردم آمریکا را از استضعاف فکری دو حزب حاکم و لابی صهیونیستی و رسانه‌های اغواگر نجات دهند، گفت: ملت آمریکا نسبت به تبعات رأی دادن در سیستم ظالمانه انتخابات آمریکا آگاهی لازم را ندارد و نمی‌داند که رؤسای جمهور منتخب آنها در جهت توسعه خشونت و کشتار و اقدام علیه بشریت عمل می‌کنند. لذا باید نه فقط ترامپ بلکه مهمتر از آن ساختار ناعادلانه انتخابات آمریکا را زیر سؤال برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دعوتی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفتح دعوتی، نویسنده و پژوهشگر قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره انتخابات آمریکا و شکل مناظره اول انتخاباتی گفت: این مناظره نشان داد که دیگر دوران افول و سقوط آمریکا فرارسیده است. انتخابات آمریکا و تعیین رئیس‌جمهور این کشور به معنی تعیین رئیس‌جمهور عالم است و این به خاطر سلطه و ظلم جهانی آمریکاست و انتخابات آمریکا غیر از انتخابات فرانسه، آلمان و سایر کشورهاست.

وی افزود:‌ در واقع نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیر گسترده و عجیبی در سرنوشت جهان دارد و اگر فرد نادانی مانند ترامپ به ریاست‌جمهوری برسد، ممکن است دنیا را با خطرات جدی مواجه سازد. متأسفانه تعیین رئیس‌جمهور آمریکا در اختیار مردم نیست، بلکه دست لابی‌های صهیونیستی و شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت‌های اسلحه‌سازی است و انتخاب اینها نیز افراد سالم و به تعبیر دینی فرد صالح نیست و اینها صرفاً به دنبال منافع خود با توسعه جنگ، جنایت و کشتار مردم و دخالت در اقصی نقاط دنیا هستند. بر این اساس انتخاب چنین افرادی هم یک ضرر بزرگ برای جهان و هم برای خود مردم آمریکاست.

این پژوهشگر قرآنی اظهار کرد: همه کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران باید روابط عمیق‌تر و دوستانه‌تری با ملت آمریکا برقرار کنند تا در انتخابات با آگاهی بیشتری عمل کنند و اسیر و بازیچه دست لابی‌های فاسد نشوند. انتخاب یک رئیس‌جمهور فاسد و جنایتکار در درجه اول خطر جدی برای ملت آمریکا دارد و از این منظر باید به ملت آمریکا کمک کرد. زیرا آنها بین انتخاب دو ضرر بزرگ گرفتار شده‌اند و این به دلیل استضعاف فکری ناشی از تبلیغات و عوام‌فریبی‌های رسانه‌هاست. بنابراین ملت آمریکا باید از این استضعاف خارج و آگاه‌تر شود و این گامی مهمتر از انتخاب رئیس‌جمهور است.

وی با اشاره به نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا، گفت: اینکه اقدام پلیس علیه جورج فلوید و افراد دیگر منجر به مجازات خاصی نشد نشان می‌دهد که این سیستم و ساختار ضد کلیت بشر است، زیرا باز هم چنین جنایاتی تکرار می‌شود. از طرفی رؤسای جمهور آمریکا در حوزه سیاست خارجی متعهد می‌شوند که از رژیم صهیونیستی حمایت و امنیت آن را تأمین کنند، در حالی که امروز جنایات ضد بشری اسرائیل برهمگان آشکار شده است. انتخاب مردم آمریکا رأی به چنین سیاست نژادپرستانه‌ای است، در حالی که مردم آمریکا در داخل علیه نژادپرستی پلیس و دولت اعتراض می‌کنند و این یک تناقض و نشانه استضعاف فکری مردم آمریکاست که متوجه تبعات رأی خود نیستند.

دعوتی با بیان اینکه رأی دادن مردم آمریکا به هر یک از دو نامزد انتخاباتی رأی به یک ظلم جهانی است، گفت: لازم است سایر ملت‌ها مردم آمریکا را نسبت به آثار مخرب انتخاب رئیس‌جمهورشان آگاه کنند و این امری شدنی است. اندیشه‌های مردم قابل اصلاح است و نه ملت‌ها بلکه دولت‌ها فاسد می‌شوند. لذا باید تبلیغات گسترده از سوی ملت‌های جهان از جمله ایران برای زیر سؤال بردن سیستم انتخابات آمریکا انجام شود تا مردم آمریکا بتوانند در فضای بهتری به انتخاب درست مبادرت ورزند.

وی یادآور شد: اگر پلیس آمریکا زانوی خود را بر گردن سیاه‌پوستان گذاشته و فشار می‌دهد دولت آمریکا هم سال‌هاست زانوی خود را بر گردن و گلوی ملت فلسطین گذاشته تا آنها را تسلیم محض اسرائیل کند و این زانوی همان دولتی است که مردم آمریکا به آن رأی داده‌اند و به خاطر ناآگاهی ملت آمریکا از عواقب رأی‌شان است. در واقع ملت آمریکا باید مقابل کل سیستم ظالمانه بایستد نه فقط مقابل ترامپ. همانطور که آمریکایی‌ها در انتخابات کشورمان به ناحق دخالت می‌کنند و ارکان انتخابات را زیر سؤال می‌برند ما باید به حق مردم آمریکا را رهنمود و ابعاد و آثار مخرب جهانی انتخاب رئیس‌جمهور را در چنین نظام انتخاباتی برای آنها تبیین کنیم.

این پژوهشگر قرآنی تصریح کرد: مردم آمریکا ملت مظلوم و خوبی هستند که سابقه مبارزه و قیام علیه انگلیسی‌ها و برده‌داری را دارند اما مورد فریب صهیونیست‌ها و صاحبان ثروت و قدرت قرار گرفتند و رسانه‌ها نیز در اغوا و فریب مردم نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند. امروز کلیسا مسئولیت مهمی در آگاه‌سازی مردم از ظلم سیستم حکومتی آمریکا دارد. مساجد و جمعیت مسلمانان آمریکا باید اطلاعات لازم و دقیق از ظلم و جنایت حکومت آمریکا علیه جهان اسلام را به اطلاع مردم آمریکا برسانند. از طرفی ما هم در ایران مسئولیم و باید با ارتباط با علمای جهان اسلام، برنامه‌ و طرحی را برای کمک به مردم آمریکا و نجات آنها از چنگال حاکمان ناصالح و ظالم داشته باشیم.

دعوتی در پایان اظهار کرد: این برنامه سنگین و سختی است اما نباید از آن غافل شد یا ناامید از نتیجه آن بود. قطعاً پیروزی نهایی از آن ملت‌هاست و این وعده قرآن است که مستضعفان در نهایت پیروز می‌شوند. اکنون زمان مورد خطاب قرار دادن ملت آمریکا و یادآوری مسئولیت اجتماعی و سیاسی مهم آنها در انتخابات است.

انتهای پیام
captcha