برپایی نمایشگاه اعجاز قرآن در مسیر پیاده‌روی اربعین + عکس
کد خبر: 3927160
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

برپایی نمایشگاه اعجاز قرآن در مسیر پیاده‌روی اربعین + عکس

مرکز قرآن کریم آستان مقدس علوی، فعالیت‌های موکب قرآنی این آستان را برای دومین سال متوالی در مراسم اربعین آغاز و نمایشگاه اعجاز قرآن کریم را در این مکان برپا کرده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه «آستان علوی»، موکب قرآنی آستان علوی امسال در موکب این آستان مقدس در عمود 96 در مسیر «یاحسین» منتهی به کربلای معلی، خدمات قرآنی خود را به زائران ارائه می‌دهد.
 
«محسن الخاقانی»، مسئول این موکب، گفت: این اردوگاه از نظر اهتمام به قرآن کریم و لزوم آشنایی زائران با جایگاه کلام وحی در زندگی مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی اظهار کرد: این موکب شامل برنامه‌هایی از جمله برپایی نمایشگاه اعجاز علمی قرآن کریم است که در آن آیات قرآن که اشارات علمی دارند بر تابلوهایی نوشته شده و همراه با تصاویر علمی که به آیات و تفسیر آنها اشاره دارند و با مهمترین نظریات نوین علمی مرتبط هستند، به نمایش گذاشته شده است.
 
الخاقانی ادامه داد: برخی فعالیت‌های شعب مرکز قرآن کریم به شکل کلی و همچنین فعالیت‌های شعبه مطالعات و پژوهش‌های قرآنی به شکل خاص در دو محور ارائه شده است. محور اول به مطالب علمی اختصاص یافته که در شبکه‌های اجتماعی در رد شبهات درباره قرآن کریم و شأن نزول آیات مطرح می‌شود. محور دوم نیز در خصوص کتاب‌ها، جزوات و مقالات منتشر شده درباره موضوعات مختلف قرآنی است.
 
وی گفت: در این موکب طرح تصحیح قرائت سوره مبارکه حمد برای زائران در دو بخش بانوان و آقایان اجرا می‌شود. همچنین نشست‌های علمی قرآنی با مشارکت اساتید متخصص قرآن برای ارائه مقالات قرآنی و نهضت امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
 
همچنین، مرکز قرآن کریم وابسته به آستان مقدس علوی، این برنامه قرآنی را امسال برای نهمین سال متوالی در مراسم زیارت اربعین اجرا کرده است تا خدمات قرآنی خود را به زائران ارائه دهد.
 
انتهای پیام
captcha