توطئه صهیونیستی با سوءاستفاده از قرنطینه قدس
کد خبر: 3927585
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

توطئه صهیونیستی با سوءاستفاده از قرنطینه قدس

مقامات رژیم صهیونیستی برای سومین هفته متوالی به بهانه کرونا شهر قدس و مسجدالاقصی را قرنطینه کردند و اجازه ورود به این شهر را نمی‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از «فلسطین الیوم»، مقامات صهیونیست به بهانه شیوع بیماری کرونا به اهالی بیت‌المقدس اجازه ورود به این شهر را نمی‌دهند، مگر کسانی که اوراق شناسایی ساکنان این شهر را داشته باشند. این امر بر وضعیت زندگی ساکنان تأثیر منفی گذاشته و این شهر را به پادگانی نظامی تبدیل کرده است.
 
رژیم اسرائیل جریمه‌های نقدی برای اهالی بیت‌المقدس که به شهر قدیمی قدس وارد می‌شوند وضع کرده و آنها را از ورود به مسجدالاقصی و اقامه نماز در این مسجد منع کرده است.
 
در همین راستا، شیخ عکرمه صبری، رئیس هیئت عالی اسلامی قدس، تأکید کرد:‌ آنچه در قدس طی دو هفته اخیر رخ داده، توطئه‌ای بزرگ علیه مسجدالاقصی است که با هدف خالی کردن شهر قدیمی قدس از اهالی این شهر و در تنگنا قرار دادن آنها انجام شده است. دو جمعه گذشته مسجدالاقصی به دلیل فشارهای عمدی صهیونیست‌ها علیه ساکنان بیت‌المقدس و جلوگیری از ورود آنها به مسجدالاقصی، در حزن و اندوه به ‌سر برد؛ در حالی که شهرک‌نشینان صهیونیست به راحتی می‌توانند بارها به مسجد‌الاقصی یورش ببرند و به این مکان شریف بی‌حرمتی کنند.
 
وی افزود: این چه معنایی دارد که از ساکنان مسلمان بیت‌المقدس برای ورود به مسجدالاقصی اوراق هویت طلب کنند، در حالی که شهرک‌نشینان صهیونیست بدون مانع بتوانند برای ادای مراسم تلمودی خود با حمایت کامل نظامیان صهیونیست وارد مسجدالاقصی شوند؟! در این باره تبعیض به‌ گونه‌ای دردناک و توطئه‌آمیز نشان داده می‌شوند و بدان معناست که رژیم اشغالگر صهیونیستی هیچ‌گاه به دنبال صلح و سازش نیست و به هر شکل ممکن سلطه خود را بر شهر قدیمی قدس بیشتر می‌کند.
 
صبری با انتقاد از سکوت جهان اسلام، ادامه داد: غفلت عمدی یا غیرعمدی جهان عرب و اسلام در برابر شهر قدس، اشغالگران را برای انجام اقدامات نژادپرستانه علیه اهالی بیت‌المقدس ترغیب می‌کند.
 
اداره اوقاف اسلامی قدس درباره حملات شهرک‌‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تأکید کرد: صبح دیروز 52 شهرک‌نشین صهیونیست در قالب چهار گروه به همراه یک راهنما و 8 نفر از نیروهای نظامی صهیونیست وارد مسجدالاقصی شدند. پس از نماز ظهر و پیش از بسته شدن باب المغاربه نیز 35 شهرک‌نشین صهیونیست به بهانه ادای مراسم تلمودی به مسجدالاقصی یورش بردند.
 
در همین راستا، دیدبان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر دوشنبه، 14 مهرماه، در گزارشی اعلام کرد: طی ماه سپتامبر گذشته 1500 صهیونیست به رهبری شماری از خاخام‌های افراطی و مسئولان رژیم غاصب صهیونیستی، تحت تدابیر امنیتی شدید نظامیان اشغالگر به مسجدالاقصی حمله کرده‌اند و رژیم صهیونیستی با این حملات پی‌درپی و جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی سعی در یهودی‌سازی مسجدالاقصی و قدس شریف دارد.
 
دیدبان الازهر اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از بیماری کرونا سوءاستفاده می‌کند و در مناسبت‌های خاص به گروه‌های بسیاری از صهیونیست‌ها اجازه می‌دهد که برای برگزاری مراسم آغاز سال جدید عبری به مسجدالاقصی یورش ببرند.
انتهای پیام
captcha