ممانعت صهیونیست‌ها از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی
کد خبر: 3929613
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶

ممانعت صهیونیست‌ها از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی

نیروهای رژیم صهیونیستی برای چهارمین هفته متوالی از ورود هزاران نمازگزار به مسجد الاقصی برای ادای نماز جمعه جلوگیری کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری معا، امروز جمعه، مقامات رژیم اشغالگر قدس، از ورود مسلمانان به بخش قدیمی بیت‌المقدس و مسجد الاقصی برای چهارمین هفته متوالی جلوگیری کردند.

این اقدام به بهانه پیشگیری از کرونا و تعطیلی اماکن عمومی انجام شد که مانع از رسیدن هزاران نمازگزار به این مسجد برای اقامه نماز جمعه شد.
 
نیروهای ویژه و نظامیان رژیم صهیونیستی در خیابان‌های مجاور بخش قدیمی بیت‌المقدس مستقر و با قرار دادن موانع آهنین در ورودی‌های مسجد الاقصی مانع از ورود نمازگزاران شدند.
 
نیروهای صهیونیستی تنها به ساکنان منطقه قدیمی بیت‌المقدس اجازه ورود و اقامه نماز در مسجدالاقصی را دادند.
 
نمازگزاران با تاکید بر حق خود در خصوص اقامه نماز در این مسجد در ورودی دروازه‌های شهر قدیم، نماز جمعه را اقامه کردند.
 
احمد جوان فلسطینی گفت: من در خارج از شهر قدیمی در یکی از خیابان‌های مجاور آن زندگی می‌کنم و حدود 700 متر با این مسجد فاصله ندارم. با وجود این، صهیونیست‌ها از ورود من و اقامه نماز برای چهارمین جمعه متوالی جلوگیری کردند.
 
وی تاکید کرد: ما مسجد خود را حفظ می‌کنیم و تمام اقدامات احتیاطی را برای محافظت از خود و اقامه نماز در داخل مسجد انجام می‌دهیم.
 
وی تصریح کرد: چگونه امروز مانع ورود ما به مسجدالاقصی می‌شوند در حالی که دیروز نیروهای صهیونیستی به هیئتی از کشورهای خلیج فارس اجازه دادند بدون اقدامات پیشگیرانه وارد آن شوند و در آن نماز بخوانند؟
 
شیخ «محمد حسین» مفتی قدس و فلسطین در نماز جمعه امروز تاکید کرد که مسجد الاقصی تنها به مسلمانان تعلق دارد. وی افزود: اشغالگران و حامیان آنها گمان نکنند که اهالی بیت‌المقدس مسجد خود را به اشغالگران واگذار می‌کنند. ما می‌گوییم جانمان فدای مسجدالاقصی.

وی همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواستار فشار آوردن به رژیم صهیونیستی برای آزادی اسیران فلسطینی بویژه «ماهر الاخرس» شد.
انتهای پیام
captcha