ادامه اقدامات بحرین علیه شیعیان در مراسم اربعین حسینی
کد خبر: 3927933
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

ادامه اقدامات بحرین علیه شیعیان در مراسم اربعین حسینی

دولت بحرین پس از اعلام ممنوعیت سفر به عراق برای زیارت اربعین، سفر به ایران را نیز ممنوع اعلام کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دفتر رسانه‌ای نهضت اسلامی بحرین در ایران، بحرین در حالی سفر به ایران و عراق را به بهانه شیوع کرونا ممنوع کرده که سفر به کشورهای دیگری که از لحاظ شیوع بیماری وضعیت خطیرتر یا مشابهی دارند، همچنان آزاد است.
 
در این راستا سازمان اوقاف شیعه جعفری بحرین (وابسته به دولت) در بیانیه‌ای مراسم‌های سوگواری اربعین حسینی را به جز از طریق پخش زنده اینترنتی ممنوع اعلام کرد.
 
این سازمان همچنین برای پخش مستقیم نیز حضور افراد سالمند و بیش از 10 نفر از خادمان حسینیه‌ها و همچنین توزیع غذای نذری به هر طریقی را ممنوع کرد.
 
«علی العصفور» استاندار استان شمالی بحرین نیز در جلسه‌ای با حضور مسئولین وزارت کشور بحرین و رؤسای حسینیه‌ها ضمن تأکید بر ممنوعیت برپایی مراسم‌های مذهبی حتی در منازل گفت: برای تأمین سلامت مردم در مراسم دینی و برای نمایش جلوه‌ای مناسب و شایسته از حسینیه‌ها و مراسم‌های مذهبی و برای پیشگیری از شیوع این بیماری، مراسم‌ عزاداری از طریق پخش زنده اینترنتی برگزار خواهند شد.
 
گفتنی است، نیروهای امنیتی بحرین دو روز پیش دو مداح به نام‌های «احمد الماجد» و «حبیب المهدی» را پس از احیای مراسم شهادت امام رضا(ع) (طبق روایت ۱۷ صفر) بازداشت کردند و به دادستانی تحویل دادند و همچنین دو مداح معروف دیگر به نام‌های «مهدی سهوان» و «امير البلادی» نيز روز گذشته به مركز پلیس احضار شده‌اند.
 
دستگاه امنیتی بحرین از آغاز ماه محرم تاکنون بیش از 10 نفر از مداحان، خطبا و قاریان بحرینی را به بهانه‌های واهی از جمله قرائت زیارت عاشورا و توهین به بنی‌امیه بازداشت کرده و شهروندانی را به دلیل نصب پرچم امام حسین(ع) در پشت بام یا مقابل در منازل خود احضار کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha