قدم گذاشتن در راه امام حسین(ع) صبر و فداکاری می‌خواهد
کد خبر: 3928120
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
نخست‌وزیر عراق:

قدم گذاشتن در راه امام حسین(ع) صبر و فداکاری می‌خواهد

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: زیارت اربعین با حضور جمعیت میلیونی مومنان ثابت می‌کند که اصول والایی که قیام امام حسین(ع) بر مبنای آن شکل گرفته ریشه‌دار است، رئیس پارلمان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای این مناسبت را به همه امت اسلام تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که قدم گذاشتن در راه امام حسین(ع) مستلزم تحمل سختی، صبر و فداکاری است.

«مصطفی الکاظمی» در یک پیام توئیتری به مناسبت اربعین گفت: زیارت اربعین با جمعیت میلیونی زائران مومن آن و میراث محکم آن و اهتمام همگان به برگزاری آن در کمال صلح و امنیت ثابت می‌کند که اصول والایی که قیام امام حسین بر مبنای آن شکل گرفته، ریشه‌دار است.
وی افزود: درخت ایمان نسل به نسل در وجدان‌ها ریشه می‌دواند و قدم گذاشتن در راه حسین(ع)، سختی، صبر و فداکاری می‌خواهد، زیرا این طریق، طریق رد خشونت و نفرت است.
«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای به این مناسبت ضمن عرض تسلیت و همدردی بزرگ و عمیق خود به ملت عراق و کل امت اسلامی تأکید کرد: امت اسلام، یاد و خاطره واقعی‌ترین دروس شجاعت، استقامت، صبر و مقابله با بی‌عدالتی و فساد و حرکت در مسیر اصلاحات واقعی را زنده نگاه داشته است.

وی افزود: ما همچنین از تلاش‌های فوق‌العاده آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس(علیهما السلام) و  مقامات اداری در استان كربلا و همه نیروهای نظامی و امنیتی و همه داوطلبان  برای موفقیت برگزاری مراسم اربعین عمیقاً تشكر می‌كنیم.
رئیس پارلمان عراق در پایان گفت: ما از همه می‌خواهیم تا حرمت این زیارت و همه شعائر و مناسک آن را حفظ کنند و از خداوند بزرگ می‌خواهیم که به مردم عراق نعمت امنیت و آرامش داده و همه ما را از آفت و بلا نجات دهد.

انتهای پیام
captcha