عراق از قطع رابطه با هر کشور موهن به مقدسات اسلامی حمایت می‌کند
کد خبر: 4157517
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
رؤسای قوای 4گانه تأکید کردند؛

عراق از قطع رابطه با هر کشور موهن به مقدسات اسلامی حمایت می‌کند

رؤسای قوای چهارگانه عراق طی نشستی بر حمایت خود از قطع رابطه حکومت این کشور با هر کشور موهن به مقدسات مسلمانان تاکید کردند.

روسای قوای چهارگانه عراق

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق عصر روز یکشنبه در مقر خود در بغداد میزبان نشستی با عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و قاضی فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی این کشور بود.

بر اساس این بیانیه در این نشست که به بررسی مسائل مهم و در رأس آن تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم پرداخته شده رؤسای قوای چهارگانه عراق اهانت تعمدی و مجوز مقامات سوئد برای توهین به مصحف شریف و پرچم عراق را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده اسـت: رؤسای قوای چهارگانه عراق بر پشتیبانی خود از تدابیر ویژه حکومتی در خصوص قطع روابط با سوئد و با هر کشوری که به مقدسات مسلمانان احترام نمی‌گذارد و از توهین به مقدسات و ادیان حمایت می‌کند؛ تأکید کرد.

در این نشست در عین حال بر لزوم اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت از نهادهای دیپلماتیک تأکید شده است.

دولت عراق در واکنش به تکرار اهانت به قرآن کریم توسط یک فرد ملحد عراقی الاصل در سوئد سفیر و کاردار سفارت سوئد در بغداد را اخراج و روابط خود با این کشور را به حال تعلیق درآورده است.

یک گروه افراطی دیگر هم در دانمارک برابر سفارت عراق اقدام به قرآن سوزی کرد که این حادثه نیز با موج خشم کشورهای اسلامی و از جمله عراقی‌ها همراه شد که طی روزهای گذشته در پایتخت و شهرهای مختلف این کشور تظاهرات در محکومیت اهانت به مقدسات اسلامی برگزار کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha