اعتصاب اسرای فلسطینی در حمایت از «ماهر الاخرس»
کد خبر: 3928558
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

اعتصاب اسرای فلسطینی در حمایت از «ماهر الاخرس»

اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی این رژیم را تهدید کردند که در حمایت از «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی، اعتصاب غذا خواهند کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، «عبدالناصر فروانه» رئیس واحد تحقیقات و اسناد هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی گفت: تعدادی از اسرای فلسطینی در حمایت از ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی که به مدت 76 روز دست به اعتصاب غذا زده است، رژیم صهیونیستی را تهدید کرده‌اند که اعتصاب غذا می‌کنند.
 
فروانه افزود: این اسرا به اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی تا غروب امروز یکشنبه، 20 مهر مهلت داده‌اند تا تصمیمی مثبت درباره ماهر الاخرس اتخاذ کند.
 
وی ادامه داد: اعتصاب غذا هدف اصلی اسرای فلسطینی نیست بلکه یک انتخاب مبارزه‌طلبانه علیه رژیم صهیونیستی آن هم در شرایطی است که اداره زندان‌های این رژیم، حقوق اصلی اسرای فلسطینی را نادیده می‌گیرد.
 
فروانه همچنین اداره امور زندان‌های رژیم صهونیستی را به انجام اقدامات خطرناک علیه اسرای فلسطینی متهم کرد.
 
ماهر الاخرس، در 27 ژوئیه گذشته از سوی نیروهای صهیونیست بازداشت شد و مقامات اسرائیلی بازداشت او را به بازداشت اداری (بازداشت بدون محاکمه) تبدیل کردند. این مسئله موجب شد که وی به اعتصاب غذا روی آورد و تا کنون 76 روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. در اثر این اعتصاب غذا وضعیت جسمانی او رو به وخامت است.
 
بر اساس اعلام هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی، رژیم صهیونیستی حدود 5 هزار فلسطینی از جمله 43 زن، 180 کودک و 430 زندانی اداری را در زندان‌های خود حبس کرده است که 700 نفر آنها در وضعیت جسمانی بدی به سر می‌برند.
 
انتهای پیام
captcha