وضعیت جسمانی وخیم «ماهر الاخرس» پس از 85 روز اعتصاب غذا
کد خبر: 3930080
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

وضعیت جسمانی وخیم «ماهر الاخرس» پس از 85 روز اعتصاب غذا

وضعیت جسمانی «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی که مدت 85 روز است در اعتراض به بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام) در اعتصاب غذا به سر می‌برد، وخیم گزارش شده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، قدوره فارس، رئیس باشگاه اسرای فلسطینی درباره این اسیر فلسطینی گفت: اعتصاب غذای الاخرس به مرحله بسیار سختی رسیده و لازم است که در ساعات آینده تلاش‌ها افزایش یابد تا سلامتی و پیروزی وی را در مبارزه با بازداشت اداری تضمین کند.
 
وی از جنبش ملی فلسطین خواست تا در اتخاذ تصمیمات جدی در زمینه قطع رابطه با مؤسسات نظامی و مدنی اسرائیلی تسریع دهند زیرا تعامل با این مؤسسات نوعی مشروعیت‌ بخشیدن به این رژیم است.
 
ماهر الاخرس که در بیمارستان کابلان اسرائیل به سر می‌برد، بر اثر 85 روز اعتصاب غذا دچار کاهش شدید وزن و عدم تعادل و همچنین عدم توانایی در حرکت شده است و مایعات بدن او بسیار کاهش یافته به طوری که دچار درد مفاصل، درد معده و سردرد دائمی شده است. حس شنوایی و گفتاری او نیز در اثر این اعتصاب غذا تحت تأثیر قرار گرفته است.
 
همسر این اسیر فلسطینی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که وضعیت سلامتی همسرش رو به وخامت بوده و در این مدت فقط آب مصرف کرده است.
 
این درحالی است که مقامات رژیم صهیونیستی با وجود هشدارهای سازمان‌های حقوقی و دستگاه‌های سیاسی فلسطین از آزاد کردن الاخرس جلوگیری کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha