فراخوان نیروهای ملی و اسلامی فلسطین برای تحصن
کد خبر: 3929049
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

فراخوان نیروهای ملی و اسلامی فلسطین برای تحصن

نیروهای ملی و اسلامی فلسطین، به منظور حمایت از «ماهر الاخرس» و سایر اسرای فلسطینی، خواستار تحصن فلسطینیان در مقابل مقر صلیب سرخ و مؤسسات سازمان ملل شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «فلسطین الیوم»، ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی تا امروز به مدت 79 روز است که در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است. دادگاه رژیم اشغالگر اسرائیل نیز روز گذشته، 21 مهر با آزادی او مخالفت کرد. همین امر موجب بالا گرفتن موج اعتراضات فلسطینیان برای اعلام همبستگی با این اسیر فلسطینی شده است.
 
در همین راستا، نیروهای ملی و اسلامی فلسطین امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی، خواستار حضور گسترده مردم فلسطین در مقابل مقر صلیب سرخ و مؤسسات سازمان ملل برای حمایت از اسرای فلسطینی شد.
 
در این بیانیه آمده است:‌ رهبران نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در نشستی، آخرین تحولات سیاسی و مسائل داخلی فلسطین از جمله اسرا و بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم صهیونیستی و پایداری آنان در برابر اقدامات اشغالگرانه این رژیم را مورد بحث قرار دادند.
 
این بیانیه با اشاره به ادامه سیاست بازداشت اداری مخالفان سیاست‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد که صدها نفر از جوانان، کودکان، زنان و افراد مسن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و این رژیم با وجود بیماری کرونا و ابتلای شماری از اسرای فلسطینی به این بیماری از آزادی اسرای اعتصاب غذا کرده جلوگیری می‌کند.
 
بیانیه با اشاره به وضعیت ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی که در هفتاد و نهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد و وضعیت جسمانی او وخیم شده است، افزود: این مسئله مداخله فوری سازما‌ن‌های حقوق بشری و بین‌المللی را می‌طلبد تا برای نجات این اسیر و همه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدامی فوری انجام دهند.
 
نیروهای فلسطینی خواستار اجرای توافقنامه ژنو و اقدام سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر و صلیب سرخ برای نجات این اسرای فلسطینی شد.
 
این نیروها همچنین خواستار رد سیاست عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و اتهامات دروغین علیه ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی شد و تأکید کرد که ملت مقاوم فلسطین با عزم و اراده راسخ، به این مبارزه ادامه خواهند داد.
انتهای پیام
captcha