اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان در طرقبه شاندیز + عکس
کد خبر: 3929761
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان در طرقبه شاندیز + عکس

همزمان با دهه وقف در دومین مرحله اجرای طرح مواسات و همدلی «شمیم حسینی» ۲۵۰ بسته مواد غذایی از محل عوائد موقوفات طرقبه شاندیز به ایتام و مستمندان این شهرستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به همت اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز و با همکاری مرکز افق آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) در دومین نوبت از مرحله دوم اجرای طرح مواسات و همدلی «شمیم حسینی» تعداد ۲۵۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۶۲۵ میلیون ریال از محل عوائد موقوفه «حاج صفرعلی» تهیه و به ایتام و مستمندان شهرستان اهدا شد.

بنابر این گزارش؛ موقوفه «حاج صفرعلی» دو نیت دارد که یک نیت آن اطعام ایتام و مستمندان و نیت دیگر آن اطعام عزاداران حضرت زهرا(س) است که در این مرحله نیت اطعام ایتام و مستمندان این موقوفه انجام شد.

سیدحسن حسینی، فرماندار طرقبه شاندیز در حاشیه مراسم توزیع بسته‌های معیشتی در جوار بارگاه مطهر امامزادگان یاسر و ناصر(ع) ضمن تشکر از زحمات اداره اوقاف شهرستان در جهت خدمت به مردم، بیان کرد: در وضعیت خاصی هستیم که بیماری کرونا این شرایط را هم بر کشور ما و هم بر کل دنیا تحمیل کرده است؛ در این شرایط وقف که یک نهاد مذهبی بسیار ارزشمند و قدرتمند است در مقیاس‌های مختلف پای کار آمده است و در اجرای رزمایش مواسات و همدلی که از فرمایشات مقام معظم رهبری است توفیقات ارزشمندی را داشته است.

وی تصریح کرد: بر خود وظیفه دانستم که در این مراسم حضور داشته باشم و از متولی این موقوفه و اداره اوقاف شهرستان که به خوبی موقوفات را مدیریت می‌کنند تشکر و قدردانی کنم، برکات وقف در همه جا گسترده است که از بحث‌های قرآنی گرفته تا فعالیت‌های کمک به معیشت مردم و از جمله محرومان و نیازمندان که همواره جلوه‌های بی‌نظیر آن را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام صادقی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز هم در این مراسم بیان کرد: یکی از مسائلی که امروز بر ما و هم بر موقوفات تکلیف شده است موضوع کمک‌های مومنانه و مواسات و همدلی است، در این موضوع از ابتدای شیوع کرونا، ار محل عوائد موقوفات فعالیت‌هایی انجام شده است که اهدای بسته‌های معیشتی به مردم در مراحل مختلف از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره کمک‌های مؤمنانه توسط اداره اوقاف طرقبه شاندیز در حال انجام است، تصریح کرد: در مرحله اول این کمک‌ها که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شد ما ۹ دوره را اجرا کردیم و در مرحله دوم که تأکید مقام معظم رهبری بود نیز کمک‌ها و خدمات معیشتی ما ادامه پیدا کرد.
 
حجت‌الاسلام صادقی تأکید کرد: این خدمات و کمک‌های معیشتی از محل‌های مختلف بوده است از جمله موقوفاتی مثل موقوفه «عبدالله رضوی» و موقوفات شاندیز و همچنین سایر موقوفات شهرستان که به مناسبت‌های مختلف این کمک‌ها از ایام عید نوروز ۹۹ شروع شده و در ایام ماه شعبان، ماه رمضان، ماه محرم و صفر ادامه داشته است.

وی افزود: خوشبختانه با سیاست‌هایی که نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف داشته‌اند، عوائد موقوفات مربوط به ماه محرم را با توجه به وضعیتی که اجتماعات امکان‌پذیر نبود به خاطر بیماری کرونا و باید مراعات می‌شد، اجازه دادند که به‌صورت بسته‌های معیشتی و غذایی تهیه و بین مردم توزیع شود که این موضوع بازتاب خوبی در بین مردم شهرستان داشت.

رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز، گفت: روستاهایی در سطح شهرستان بودند که به‌صورت کامل بین همه ساکنان این روستاها بسته‌های مواد غذایی و معیشتی توزیع شده است مثل روستاهای سرآسیاب و گلستان که از محل موقوفات این روستاها بین تمام ساکنین روستا بسته‌های معیشتی توزیع شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان ما بسیاری از موقوفاتی که داریم بخش بزرگی از آن به مسائل بهداشتی پرداخته شده است که امروز احساس می‌کنیم مسائل بهداشتی چقدر مهم است، موقوفات زیادی متناسب با مسائل بهداشتی داریم که البته موقوفات همیشه در خدمت نیاز روز جامعه بوده است، در بحث بهداشت یک موقوفه بزرگ در شهرستان داریم، موقوفه عبدالله رضوی که یک نیت آن درمانگاه است و روزانه در این درمانگاه حداقل ۶۰ بیمار ویزیت می‌شوند و سایر خدمات پزشکی عمومی و تخصصی با داروخانه و آزمایشگاه نیز ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: دو درمانگاه وقفی دیگر نیز در سطح شهرستان است که در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند و این خدمات بهداشتی و درمانی از محل نهاد وقف به مردم ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در همین ایام شیوع بیماری کرونا، به مناسبت‌های مختلف از طرف مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) و از محل موقوفات ما کمک‌ها و خدمات مختلفی در بخش تولید و  توزیع ماسک رایگان، اهدای لباس‌های ویژه کادر درمان، پزشکان و پرستاران به بیمارستان‌ها و توزیع مواد بهداشتی، ضدعفونی و شوینده به مردم در سطح شهرستان داشته‌ایم.
 

اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha