الازهر: شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تجاوز آشکار به سرزمین فلسطین است
کد خبر: 3929826
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

الازهر: شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تجاوز آشکار به سرزمین فلسطین است

الازهر مصر ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار به سرزمین فلسطین دانست.  

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، الازهر مصر در بیانیه‌ای ضمن محکومیت ساخت شهرک‌های جدید صهیونیستی در کرانه باختری تأکید کرد: این تصمیم تجاوز آشکار به اراضی فلسطین است و موجب تحریک احساسات فلسطینیان خواهد شد.
 
این مرکز اسلامی بر موضع خود در مخالفت با چنین اقداماتی از سوی رژیم صهیونیستی تأکید و اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی زمین‌های ملت مظلوم فلسطین را که صاحب حق هستند غصب کرده است و این اقدامات باعث تغییر حقیقت عربی این سرزمین نخواهد شد.
 
الازهر از جامعه بین‌المللی خواست تا برای ایستادن در برابر اقدامات استعمارگرانه رژیم صهیونیستی که همه قراردادهای شورای امنیت و سازمان ملل و قوانین متعلق به حقوق فلسطینیان را نادیده می‌گیرد، تدابیر جدی اتخاذ کنند.
 
رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی(۲۰۲۰) تاکنون (ماه اکتبر) با ساخت ۱۲ هزار و ۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین موافقت کرده که این رقم از سال ۲۰۱۲ تا کنون بی‌سابقه بوده است.
 
کابینه اسرائیل پنجشنبه گذشته نیز با طرح ساخت ۳ هزار و ۲۱۲ واحد جدید در بخش‌های مختلف کرانه باختری موافقت کرده است.
 
محکومیت حادثه قتل معلم فرانسوی
 
بنا به گزارش اسپوتنیک عربی، الازهر همچنین در بیانیه‌ای که در فیسبوک منتشر کرد، حادثه قتل معلم فرانسوی در پاریس را محکوم و همه افراد را به ضرورت پیراستگی به آموزه‌های ادیان آسمانی فراخواند.
 
الازهر در این بیانیه خواستار وضع قانونی بین‌المللی برای جرم دانستن اهانت به مقدسات ادیان شد و از همه پیروان ادیان خواست تا به اعتقادات دیگران احترام بگذارند.
 
این مرکز همچنین بر ضرورت جلوگیری از گفتمان خشونت به هر شکل ممکن و لزوم احترام به مقدسات ادیان و پرهیز از اقدامات تحریک آمیز در جهت اهانت به ادیان تأکید کرد.
 
یک معلم فرانسوی که گفته می‌شود کاریکاتورهای پیامبر اسلام را در کلاس درس به دانش‌آموزانش نشان داده بود، عصر روز جمعه (25 مهرماه) در خیابانی در شهر کنفلان ـ‌ سنت ـ اونورین در ۳۰ کیلومتری شمال غربی پاریس به شکلی فجیع کشته شد.

پلیس فرانسه هویت مقتول را ساموئل پاتی ۴۷ ساله اعلام کرد و از کشته شدن متهم این جنایت خبر داد که ظاهراً یک شهروند ۱۸ ساله چچنی‌تبار است. 
انتهای پیام
captcha