گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در دوره ترامپ
کد خبر: 3934420
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در دوره ترامپ

جنبش اسرائیلی چپ‌گرای «صلح اکنون» در گزارشی اعلام کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به شکل قابل ملاحظه‌ای گسترش یافته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی در حالیکه از سال 2013 تا 2016 ساخت 10331 واحد مسکونی جدید برای یهودیان در اراضی اشغالی را به تصویب رسانده بود، در فاصله سال‌های 2017 تا 2020 طرح‌ ساخت 26331 واحد دیگر را به تصویب رسانده است.

این جنبش تأکید کرد که دولت رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمایت‌های همه جانبه آمریکا و از طریق توسعه شهرک‌سازی، عملا طرح الحاق کرانه باختری را به مرحله اجرا برساند.

جنبش مذکور همچنین از افزایش برگزاری مناقصه‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در 4 سال ریاست جمهوری ترامپ خبر داده است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی طرح‌هایی را برای افزایش یک میلیونی جمعیت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری به اجرا گذاشته است.

در این مدت، خانواده‎های فلسطینی زیادی هم در کرانه باختری به ویژه قدس اشغالی آواره و بی‌خانمان شده‌اند. جنبش صلح اکنون پیش‌بینی کرد که آمریکا در دوره جو بایدن دوباره به سمت راه حل تشکیل دو کشور بازگردد و از این راهکار برای تحقق صلح بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی حمایت کند.

این در حالی است که جامعه بین‌الملل قاطعانه هرگونه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی و نامشروع می‌داند.

در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال 2016 با صدور قطعنامه2334  بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تأکید کرد.

اما رژیم صهیونیستی بدون توجه به قوانین و قطعنامه‎های بین‌المللی، همچنان به مصادره اراضی فلسطینیان و ساخت و ساز در آن ادامه می‌دهد و حدود 51.6 درصد از این اراضی را تصرف کرده و از آن برای توسعه شهرک سازی و ساخت پایگاه‌های نظامی استفاده می‌کند.

در نتیجه اصرار رژیم صهیونیستی بر ادامه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین، مذاکرات سازش بین این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین از سال 2014 به طور کامل متوقف شد.

انتهای پیام
captcha