ضرورت تبیین کارکرد وقف‌های قرآنی از سوی رسانه
کد خبر: 3929983
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۳

ضرورت تبیین کارکرد وقف‌های قرآنی از سوی رسانه

رئیس اداره اوقاف محلات با بیان اینکه یکی از دلایل عدم رونق وقف‌های قرآنی ناشناخته بودن کارکردهای وقف در این زمینه است، اظهار کرد: وظیفه رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزار ارتباط جمعی بازگویی کارکردهای وقف قرآنی است.

حجت‌الاسلام حمید کرمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محلات، عصر روز گذشته، 27 مهر ماه در نشست مطبوعاتی، رسانه‌ها را یکی از حامیان و ابزار مهم برای انتقال فرهنگ‌ها به ویژه فرهنگ وقف دانست و بیان کرد: انعکاس اخبار وقف باید از سوی رسانه به بهترین شکل ممکن صورت گیرد تا مردم با این فرهنگ و انواع آن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در توسعه وقف و افزایش گرایش مردم به این فرهنگ حسنه می‌توانند نقش‌آفرین باشند، اظهار کرد: توجه به کارکرد وقف بسیار مهم است، از دیرباز تاکنون وقف و مشارکت در امور خیر نیازی از نیاز مردم را برطرف کرده است، توجه و افزایش موقوفه‌هایی متناسب با ضروریات بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. اوقاف در کنار رسانه و با به میدان آمدن مردم خیر قادر به رفع مشکلات و نیازمندی‌ها است.

کرمی ادامه داد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه، رشد و شکل‌دهی به عقاید، باورها و تغییر عادات افراد جامعه دارند و از سوی دیگر می‌توان گفت وابستگی انسان امروزی به رسانه‌ها و نفوذ فزاینده و تعیین‌کننده آنان در ابعاد گوناگون غیرقابل انکار است. پیام‌های رسانه‌ای محرک‌های پرقدرتی هستند که از تأثیرگذار بودن آن در دنیا نباید غافل شد.

وی توجه به وقف‌های قرآنی را یکی از رویکردهای جدی سازمان اوقاف دانست و تصریح کرد: برای رونق وقف قرآنی باید همه بسیج شوند، با وجود اینکه بودجه‌های قرآنی کاهش یافته بسیار ضروری است تا در این حوزه جدی‌تر و با برنامه بهتر وارد عمل شویم، بی‌شک اگر فرهنگ‌سازی صورت گیرد شاهد اتفاقات خوبی در زمینه وقف‌های قرآنی هستیم.

کرمی ضرورت بیان جذابیت‌ها و لطایف قرآن از سوی مبلغان و جامعه قرآنی برای عموم مردم را ضروری دانست و ادامه داد: شاید یکی از دلایل عدم رونق وقف‌های قرآنی ناشناخته بودن کارکردهای وقف در این زمینه است. وظیفه اوقاف و رسانه‌ها به عنوان یکی از وسایل ارتباط جمعی این است تا کارکردهای وقف قرآنی را به درستی برای مردم بازگو کند.

رئیس اداره اوقاف محلات در پایان توجه بیشتر به وقف مشارکتی را ضروری برشمرد و تأکید کرد: نخبگان و کارشناسان قرآنی که با ابعاد و نیازمندی‌ها این حوزه آشنا هستند برای ترویج فرهنگ وقف قرآنی طرح و ایده‌های خود را با اوقاف در میان بگذارند.

انتهای پیام
captcha