مسابقه عكس «وحدت اسلامی» در پاکستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3930349
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

مسابقه عكس «وحدت اسلامی» در پاکستان برگزار می‌شود

مسابقه عكس «وحدت اسلامی» با مشاركت شورای ملی هنرهای پاكستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران به مناسبت میلاد پیامبر(ص) در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قاسم مرادی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد با خانم فوزیه سعید، مدیركل شورای ملی هنرهای پاكستان (PNCA) دیدار و پیرامون زمینه‌های همكاری دوجانبه و گسترش روابط فرهنگی و هنری بین دو كشور گفت‌وگو كرد.

در این دیدار که اعجاز گل، مسئول بخش فیلم و سینمای شورای ملی هنرهای پاکستان و سیدرمضان موسوی، مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی کشورمان نیز حضور داشتند، طرفین بر ضرورت گسترش همكاری‌های فرهنگی و هنری میان دو كشور ایران و پاكستان تأكید كردند.

مرادی در سخنانی، ضمن تبریک انتصاب فوزیه سعید از همكاری‌های شورای ملی هنرهای پاكستان با رایزنی فرهنگی کشورمان در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری قدردانی کرد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دو كشور ایران و پاكستان در حوزه فرهنگ و هنر تأكید كرد و پیشنهاد برگزاری مسابقه عكس با موضوع «وحدت اسلامی» با مشاركت شورای ملی هنرهای پاكستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران در ماه ربیع‌الاول و همزمان با ایام میلادالنبی(ص) را داد.

وی همچنین، با تشریح مراحل و نحوه مسابقه، اظهار امیدواری کرد که بعد از برگزاری این مسابقه سراسری، با همكاری PNCA بتوان در آینده نیز مسابقات فرهنگی و هنری برگزار کرد.

خانم فوزیه سعید در سخنانی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاكستان دو كشور همسایه و مسلمان هستند. ما روابط  فرهنگی، هنری و تاریخی عمیقی با جمهوری اسلامی ایران داریم که باعث افتخار است.

مدیركل شورای ملی هنرهای پاكستان ادامه داد: این شورا وابسته به وزارت میراث ملی دولت پاكستان همواره برای گسترش روابط فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌كند. ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه در بخش نمایش فیلم و آثار و صنایع دستی ایرانی در این مجموعه آماده همکاری هستیم.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد نماینده فرهنگی کشورمان مبنی بر برگزاری مسابقه عکس، گفت: ما آمادگی داریم تا در این مسابقه مشاركت کنیم، زیرا در گذشته نیز چند مسابقه فرهنگی ـ هنری برگزار كردیم.

خانم فوزیه سعید در ادامه، آمادگی خود را برای برگزاری هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام كرد و گفت: خواهان کسب تجربه از سینماگران و کارگردانان ایرانی هستیم و قصد داریم دوره آموزش فیلم سازی با دعوت از خانم نرگس آبیار یا مجید مجیدی، از فیلم سازان برجسته، هنرآموزان ما بتوانند از تجربیات آنان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha