سمینار «وحدت اسلامی» در پاکستان برگزار شد
کد خبر: 3554431
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

سمینار «وحدت اسلامی» در پاکستان برگزار شد

گروه بین‌الملل: سمینار «وحدت اسلامی» با همکاری نمایندگی سیاسی و فرهنگی ایران در شهر «اسلام‌ آباد»، پایتخت پاکستان برگزار شد.

سمینار «وحدت اسلامی» در پاکستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از پاکستان، در این سمینار علما و اندیشمندانی از احزاب مختلف شیعه و سنی همچون جماعت اسلامی پاکستان، شورای علمای شیعه، مجلس وحدت مسلمین و دیگر احزاب شرکت داشتند.
سخنرانان این سمینار پیرامون مشکلات مسلمانان در جهان، جست‌وجوی راه‌های مناسب برای حل آن و نقش علما در زمینه وحدت مسلمانان سخنرانی کردند.
در این سمینار که به مناسبت «هفته وحدت و عید میلاد النبی(ص)» برگزار شد، علامه سید ساجد علی نقوی، نمایندہ ولی فقیه در پاکستان، حجت الاسلام راجا ناصر عباس، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین و لیاقت بلوچ، دبیرکل جماعت اسلامی پاکستان با تأکید بر وحدت میان فرق اسلامی، نفاق و اختلاف میان شیعه و سنی را توطئه دشمنان اسلام خواندند و از نقش علما در ایجاد وحدت در پاکستان سخن گفتند.

علمای حاضر در این سمینار با اشاره به مشکلات کنونی جهان اسلام، نقش علما و متفکران دینی در دفاع از ارزش‌های انسانی و بشری را ضروری و اختلاف میان جهان اسلام را خطرناک توصیف کردند.

سخنرانان تأکید کردند: در عصر حاضر، جامعه اسلامی به بالاترین حد تفاهم و وحدت نیازمند است و زمانی این تفاهم و وحدت میان جوامع اسلامی می‌‏تواند حاصل شود که زبان گویای مشترکی به‌وجود آید، برای تفاهم و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز باید به افکار یکدیگر احترام گذاشته شود. تفاهم و ایجاد فضا همدیگرپذیری، احترام‌گذاشتن و گوش‌دادن به یکدیگر، مقدمه‌ای برای اتحاد جوامع اسلامی خواهد بود.
captcha