بازسازی 500 واحد مسکونی در روستاهای محروم تهران + عکس
کد خبر: 3930594
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

بازسازی 500 واحد مسکونی در روستاهای محروم تهران + عکس

طی تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران مقرر شد 500 واحد مسکونی در سطح روستاهای استان تهران بهسازی و بازسازی شوند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران به همراه غلامرضا صالحی، مديرکل بنياد مسکن استان تهران، سعید تاجیک، فرمانده سپاه ورامین و جمعی از مسئولان محلی از پروژه‌های مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستای ظهیرآباد ورامین بازدید کردند.

سردار حسن‌زاده در این بازدید اظهار کرد: سپاه سیدالشهدا(ع) گام‌های بلندی را در راستای خانه‌دار کردن محرومان استان تهران و مناطق سیل‌زده کشور برداشته است، امروز هم با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه استان تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهران مقرر شد، 500 واحد متعلق به خانواده‌های نیازمندان در سطح روستاهای استان تهران بهسازی و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: هزینه ساخت این واحد‌ها، یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که در این طرح 500 میلیون ریال به‌صورت وام، 80 میلیون ریال به‌صورت بلاعوض توسط مجمع خیرین بنیاد مسکن، 150 میلیون ریال توسط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی استان تهران و مابقی آن توسط خیرین بسیجی تأمین می‌شود.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) افزود: سپاه با اعتبار بسیج سازندگی و خیرین بسیجی این کار را انجام می‌دهد و امیدواریم تا در هفته بسیج بخشی از این 30 واحد روستای ظهیر‌آباد ورامین افتتاح شوند.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که با کمترین هزینه و با کیفیت بالا و رعایت تمام استاندارها بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان اهالی روستاهای محروم بنشانیم.

همچنین صالحی، مديرکل بنياد مسکن استان تهران در پایان این بازدید، بیان کرد: از امور اولویت‌دار بنیاد مسکن بحث نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده است، امروز با این تفاهم‌نامه و با این هم‌افزایی پیشرفت‌هایی بسیار خوب در بحث نوسازی و مقاوم‌سازی حاصل شده است که اکنون شاهد نوسازی 30 واحد فرسوده 60 متری در روستای ظهیرآباد ورامین هستیم.
 

محمد فرخی
انتهای پیام
captcha