حماس: هدف از حملات به غزه، تضعیف روحیه مبارزاتی فلسطینیان است
کد خبر: 3930857
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

حماس: هدف از حملات به غزه، تضعیف روحیه مبارزاتی فلسطینیان است

جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که هدف از حملات بامداد امروز جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، تضعیف عزم و اراده و روحیه مبارزاتی ملت فلسطین در مسیر دست‌یابی به حقوق مشروع خویش است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حازم قاسم سخنگوی حماس اظهار داشت که ملت فلسطین تا رسیدن به آزادی و بازگشت آوارگان به سرزمین خود دست از مبارزه نخواهد کشید.

قاسم همچنین تاکید کرد که عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی موجب تشویق هرچه بیشتر این رژیم به ارتکاب جنایت علیه ملت فلطین شده است.

وی تصریح کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری روز به روز در حال گسترش است، کوچاندن فلسطینیان از قدس و هتاکی به مقدسات اسلامی در این شهر ادامه دارد و محاصره نوار غزه نیز همچنان پابرجاست.

جهاد اسلامی: مقاومت برای پاسخ به جنایات دشمن در آمادگی کامل قرار دارد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که مقاومت در حالت آمادگی کامل برای پاسخ‌گویی به هرگونه جنایت دشمن صهیونیستی یا حمله به غزه قرار دارد و هرگز این فرصت را به دشمن نمی‌دهد که فلسطینیان را به قتل برساند و تهدیدات این رژیم هرگز مقاومت را از ادامه مبارزات خود باز نمی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، احمد المدلل عضو دفتر روابط ملی جهاد اسلامی در گفتگو با رادیو قدس اظهار داشت که مقاومت معادله قتل در برابر قتل، حمله در برابر حمله و خون در برابر خون را با دشمن صهیونیستی برقرار خواهد کرد.
حماس: هدف از حملات به غزه، تضعیف روحیه مبارزاتی فلسطینیان است
المدلل تصریح کرد که رژیم صهیونیستی سیاست قتل تدریجی اسرای فلسطینی را مقابل دیدگان جهانیان در پیش گرفته است.

وی گفت که دیپلماسی فلسطین باید تحرکاتی فوری برای برملا کردن چهره حقیقی دشمن اشغالگر صهیونیستی در محافل بین المللی داشته باشد.

این رهبر جهاد اسلامی تصریح کرد که حکم دادگاه رژیم صهیونیستی در رابطه با تبرئه سرباز اسرائیلی که ایاد الحلاق شهروند معلول فلسطینی ساکن قدس را به شهادت رسانده بود، به مثابه چراغ سبز برای تشدید تجاوزات و جنایات علیه فلسطینیان است.

احمد المدلل از نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی خواست جنایتکاران صهیونیست را بازخواست و محاکمه کنند به ویژه اینکه شهید الحلاق یک فرد معلول بود و هیچ خطری برای نظامیان اسرائیلی نداشت.

المدلل همچنین بر لزوم ادامه مبارزات و اجرای مصوبه‌های نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت و رام الله به‌ویژه فعال‌سازی شیوه‌های مختلف مقاومت تاکید کرد.

وی از تشکیلات خودگردان نیز خواست همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی را متوقف کرده و اجازه برپایی تظاهرت‌های گسترده در کرانه باختری را داده و دستان مقاومت را برای پاسخگویی به جنایات اشغالگران باز بگذارد.

لازم به ذکر است که جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز جمعه بار دیگر اهدافی را در جنوب و مرکز نوار غزه بمباران کردند. این حملات تلفات جانی نداشته اما خسارت‌های مادی زیادی به دنبال داشته است.

مقاومت فلسطین نیز دو موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد که به گفته منابع صهیونیستی یکی از این موشک‌ها توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری و منهدم شد و موشک دیگر هم به منطقه‌ای باز در نزدیکی اسدود اصابت کرد.
انتهای پیام
captcha