ساخت مسجد نخجوان در مراحل پایانی
کد خبر: 3931034
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

ساخت مسجد نخجوان در مراحل پایانی

پروژه ساخت مسجد در شهر نخجوان، پایتخت جمهوری نخجوان که از سال 2018 آغاز شده است، در حال حاضر نماسازی و طراحی داخل ساختمان مسجد را طی می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وابسته فرهنگی ایران در جمهوری نخجوان، جمهوری خودمختار نخجوان به منظور ترویج  و حفظ ارزش‌های دینی، اقدامات زیربنایی را آغاز کرده است. بدین منظور در شهر نخجوان ساخت و ساز یک مسجد جدید در حال اجرا بوده و این پروژه از اول سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

عمده کار ساخت و ساز مسجد با دو مناره و  ۱۵ گنبد تقریباً به پایان رسیده است. ارتفاع گنبدهای مسجد که به سبک معماری نخجوان و شرقی ساخته شده، ۱۲ متر و ارتفاع مناره‌ها ۴۰ متر است.

مساحت مجموعه مسجد جدید شهر نخجوان ۶۴۰۰ متر مربع و گنجایش آن ۵۰۰۰ نفر است. نمازخانه مجزا برای زنان و مردان از بخش‌های مختلف این مکان عبادی بوده و فضایی نیز برای یک مدرسه علوم دینی اختصاص داده شده است.

در این مسجد، برای شورای زیر نظر قاضی ارشد جمهوری خودمختار نخجوان ساختمان دو طبقه‌ای و برای برگزاری مراسم ترحیم تالارهای برگزاری مراسم در حال ساخت و ساز است.

در ساختمان اداری مسجد اتاق عقد و ازدواج در نظر گرفته شده است. همچنین وضوخانه بانوان و آقایان به طور مجزا احداث خواهد شد. غیر از این، در داخل مسجد کتابخانه و بوفه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

در حال حاضر، کار بر روی نماسازی و طراحی داخل ساختمان مسجد با استفاده از نقش و نگارها و نمادهای مذهبی در حال انجام است.

جمهوری خودمختار نخجوان بخشی از جمهوری آذربایجان و مرکز آن شهر نخجوان است. نخجوان ۵۳۶۳ کیلومتر مربع وسعت دارد و کل جمهوری از ۸ شهر، ۸ شهرستان و در حدود ۲۰۳ روستا تشکیل شده‌ و بیشتر جمعیت این منطقه شیعه هستند.

انتهای پیام
captcha