تداوم موج محکومیت توهین به پیامبر(ص) در فرانسه/ واکنش پاکستان، عراق و لبنان
کد خبر: 3931180
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

تداوم موج محکومیت توهین به پیامبر(ص) در فرانسه/ واکنش پاکستان، عراق و لبنان

واکنش محافل اسلامی به توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین واکنش‌ها نخست‌وزیر پاکستان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و رئیس اداره اوقاف اهل‌سنت عراق هتک حرمت نبی مکرم اسلام را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المنار»، شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان در لبنان با صدور بیانیه‌ای که امروز، 4 آبان‌ماه، منتشرشد، لجبازی فرانسه در انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) را موضعی غیرمسئولانه و نابخردانه دانست و جلوگیری از اقدامات موهن به قدسیت و جایگاه پیامبر(ص) را خواستار شد.
 
در این بیانیه با اشاره به این که این گونه اقدامات مغایر با تعالیم دینی و همسو با اندیشه صهیونیستی است، آمده؛ توهین به شخصیت پیامبر(ص)، تعرضی است که هیچ دین و عقلی آن را نمی‌پذیرد و مغایر با آزادی بیان و عقیده است.
 
اداره اوقاف اهل‌سنت عراق
 
به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز»، سعد کمبش، رئیس اداره اوقاف اهل‌سنت عراق نیز ضمن محکومیت انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص)، گفت: نبی مکرم اسلام نماد نخست اسلام است و انتشار این کاریکاتورهای موهن، تعرض به اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد نفر در جهان اسلام است.
 
نخست‌وزیر پاکستان

«عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان نیز با انتشار توئیتی به اظهارات ضداسلامی اخیر امانوئل ماکرون و انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) واکنش نشان داد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «عیار یک رهبر این است که انسان‌ها را متحد کند، همان کاری که ماندلا می‌کرد، نه اینکه آنها را متفرق کند. این زمانی است که رئیس‌جمهور ماکرون می‌تواند التیام‌بخش باشد و فضا را از تندروها بگیرد. دو قطبی‌سازی بیشتر و به حاشیه‌راندن، بی‌تردید منجر به افراط‌گرایی می‌شود.»
 
نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: «رئیس‌جمهور ماکرون با ترغیب به نمایش کاریکاتورهای کفرآمیز که اسلام و پیامبر ما (ص) را هدف قرار می‌دهد و به احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و جهان حمله و آن را جریحه‌دار کرده است.»
 
اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه هم در سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود که این مسئله خشم محافل اسلامی را برانگیخت.
انتهای پیام
captcha