خیانت سازشگران به مسئله فلسطین غربی‌ها را برای توهین به اسلام گستاخ‌تر کرد
کد خبر: 3931487
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

خیانت سازشگران به مسئله فلسطین غربی‌ها را برای توهین به اسلام گستاخ‌تر کرد

ناظران معتقدند عواملی که رئیس‌جمهور فرانسه را برای توهین به ساحت مقدس اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن(ص) گستاخ کرده است، علاوه بر بحران‌های داخلی فرانسه و تلاش برای فرافکنی آن، خیانت رژیم‌های عرب در سازش با دشمن صهیونیستی است.

خیانت سازشگران به مسئله فلسطین غربی‌ها را برای توهین به اسلام گستاخ‌تر کرد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العالم عربی، گستاخی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، درباره ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن(ص) با واکنش‌های خشم در داخل فرانسه و اقصی نقاط جهان همراه شد. کسانی که پیگیر این قضیه بودند می‌دانند که مکرون با دفاع از کاریکاتور موهن به پیامبر(ص) در مجله فرانسوی شارلی ابدو، هجمه اسلام‌هراسی را در فرانسه شدت بخشید و اجازه داد توهین به مسلمانان بدون توجیهی ادامه یابد. او همچنین در قضیه کشته شدن یک معلم فرانسوی که کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر(ص) را به دانش‌آموزان نشان داده بود، هم به دین اسلام تاخت.

این اظهارات توهین‌آمیز مکرون قطعاً ابعادی فراتر از تمایل وی برای مبارزه با آنچه «جدایی طلبی اسلامی» در فرانسه خوانده است، دارد و قبل از آنکه به هدف واقعی راه‌اندازی این کارزار بپردازیم، باید گفت که اگر مزدوری برخی کشورهای اسلامی برای غربی‌ها نبود، رئیس‌جمهور یک کشور غربی به خود اجازه چنین گستاخی را نمی‌داد.

برخی کشورهای اسلامی در رکاب آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و فرامین آنها را در عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی پیاده می‌کنند، بدون اینکه ملت‌هایشان تمایل به آن داشته باشند، این رژیم‌ها مسلمانان را در کشورهای مختلف به خاک و خون می‌کشند و حتی لااقل بیانیه‌ای رسمی در محکومیت توهین به اسلام از سوی غربی‌ها هم صادر نمی‌کنند، اما مردم این کشورها که مسئله نخست جهان اسلام یعنی مسئله فلسطین را نفروختند، حالا هم در برابر جسارت به ساحت رسول اکرم(ص) ساکت ننشستند.

درباره واکنش‌ها در داخل فرانسه هم نهادهای نماینده مسلمانان در این کشور ابراز نگرانی کردند که اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه و برنامه وی برای مقابله با اسلام در این کشور موجب گسترش نفرت و بروز فشارهایی شود که موجب به اشتباه گرفتن تعالیم دین اسلام با اقدامات افراط گرایان می‌شود و حمایت از راست افراطی در اروپا تنها منجر به خشونت بیشتر می‌شود.

در سطح جهان اسلام هم واکنش‌های شدید سازمان‌ها و کشورهای اسلامی از جمله ایران، لبنان، کویت، سوریه، ترکیه، پاکستان، الازهر مصر و دیگران قابل توجه بود. اما قضیه به همین جا ختم نشد، زیرا بحث میان فرانسه و ترکیه به توهین شخصی میان دو طرف رسید، زیرا «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از همتای فرانسوی خود خواست در صحت عقلی خود تجدید نظر کند. او از شیوه برخورد غیرمتمدنانه مکرون با میلیون‌ها نفر از پیروان ادیان مختلف ابراز تعجب کرد و مقامات فرانسه سفیر خود در آنکارا را به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه فراخواندند.

در مورد واکنش‌های مردمی هم رسانه‌های اجتماعی خواستار تحریم محصولات فرانسوی در هشتگ # بایکوت_محصولات فرانسوی هستند، علاوه بر هشتگ # مکرون به ساحت پیامبر(ص) توهین کرد و هشتگ‌های دیگری که در آن کاربران خشم خود را از ادامه انتشار کاریکاتورها ابراز داشتند. این هشتگ‌ها در لیست رایج‌ترین هشتگ‌ها در بیشتر کشورهای عربی قرار دارد.

کمپین تحریم محصولات فرانسوی مطمئناً هزینه‌های زیادی برای فرانسه خواهد داشت، زیرا با توجه به این وضعیت اقتصادی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا در جهان تجربه می‌شود، هیچ کشوری به خود اجازه نمی‌دهد که با جریحه‌دار کردن احساسات قریب به دو میلیارد مسلمان در دنیا، با دست خود بازارهای مصرف کالاهای خود را تعطیل کند. اما چرا مکرون در این برهه زمانی اصرار دارد که به اسلام و مسلمانان توهین کند؛ ناظران معتقدند که این موضوع مربوط به انحراف توجه از تظاهرات مداوم علیه سیاست‌های مکرون و اوضاع اقتصادی نامناسب فرانسه است.

رئیس‌جمهور فرانسه با توجه به محبوبیت اندک و رویارویی با بسیاری از مشکلات اقتصادی، برای دستیابی به دستاوردهای سیاسی و بیرون آمدن از مشکلات داخلی خود، از اسلام استفاده می‌کند. به گفته ناظران امور داخلی در فرانسه، حمله به اسلام پناهگاهی برای رئیس‌جمهور این کشور شده است تا از فشارها و بحران‌های داخلی فرار کند و از آنجا که وی از کاهش شدید محبوبیت خود رنج می‌برد، چاره‌ای جز رجزخوانی برای برخی جریانات سیاسی فرانسه که بیشتر آنها در سمت راست افراطی متمرکز شده، نداشته است تا از این طریق به دنبال افزایش محبوبیت رو به کاهش خود باشد چیزی که در سیاست به آن فرار رو به جلو می‌گویند.

انتهای پیام
captcha