داغ شدن هشتگ تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای اسلامی
کد خبر: 3931533
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

داغ شدن هشتگ تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای اسلامی

در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه به دین اسلام و پیامبر اکرم(ص)، هشتگ «کالاهای فرانسوی را تحریم کنید» در کشورهای اسلامی داغ شد.

به گزارش ایکنا به نقل از بیزینس تودی، به دنبال اظهارات هفته گذشته رئیس‌جمهور فرانسه علیه اعتقادات اسلامی، درخواست‌ها برای تحریم محصولات فرانسوی در سراسر جهان اسلام شدت گرفته است.

مسلمانان در کشورهای اسلامی پس از دفاع علنی «امانوئل مکرون» از کاریکاتورهای حضرت محمد(ص) که در اسلام اقدامی کفرآمیز دانسته می‌شود، خواستار تحریم کالاهای تولید فرانسه هستند. همچنین رئیس‌جمهور فرانسه متعهد شد که «اسلام‌گرایی افراطی» را در این کشور کنترل کند.
 
روز گذشته هشتگ‌هایی به زبان عربی در توئیتر که خواستار تحریم فرانسه بودند افزایش یافت. برخی دیگر از کاربران توئیتر دورویی و ضدیت فرانسه علیه مسلمانان را مورد انتقاد قرار دادند.
 
فروشگاه‌های کویت ماست‌های فرانسوی و بطری‌های آب گازدار را از قفسه‌های خود جمع کردند؛ دانشگاه قطر ویژه‌برنامه هفته فرهنگ فرانسه را لغو کرد و درخواست‌ها برای تحریم فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی کارفور (Carrefour) در رسانه‌های اجتماعی در عربستان سعودی و امارات افزایش یافته است.
 
صاحب فروشگاه‌های کارفور در خاورمیانه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: این نشان تجاری کلاً متعلق به گروه «ماجد الفطیم» مستقر در امارات متحده است.
 
یک کاربر عرب در توئیتی به مخاطبان خود فهرستی از شرکت‌های فرانسوی را برای تحریم محصولات آنها معرفی کرده است. کاربر دیگری با حمایت از هشتگ تحریم کالاهای فرانسوی نوشته است: تغییرات تنها زمانی اتفاق می‌افتد که آگاهی مردم افزایش یابد.
 
همچنین در فضای مجازی یک کاریکاتور به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده که در آن گفته می‌شود در کشورهای غربی از کاریکاتورهای ضد اسلامی با عنوان آزادی بیان دفاع می‌شود، در حالی که به کاریکاتورهای ضدیهودی برچسب «سخنان نفرت‌انگیز» زده می‌شود و انتشار آنها جرم است.
انتهای پیام
captcha