تظاهرات گسترده بنگلادشی‌ها علیه اسلا‌م‌ستیزی فرانسه
کد خبر: 3931573
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

تظاهرات گسترده بنگلادشی‌ها علیه اسلا‌م‌ستیزی فرانسه

ده‌ها هزار بنگلادشی در اعتراض به مواضع ضداسلامی دولت فرانسه در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مینت، در ادامه اعتراضات مسلمانان جهان به مواضع ضد اسلامی رئیس‌جمهور فرانسه، ده‌ها هزار نفر از مردم بنگلادش روز سه‌شنبه، 6 آبان در خیابان‌های داکا پایتخت این کشور تظاهرات کردند.
 
تظاهرات‌کنندگان بنگلادشی خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند و ماکت امانوئل مکرون را به آتش کشیدند. پلیس برآورد کرده است که بیش از 40 هزار نفر در این راهپیمایی که از سوی یک حزب اسلام‌گرا سازماندهی شده بود، شركت داشتند. پلیس با استفاده از موانع سیم خاردار مانع از نزدیک شدن معترضان به سفارت فرانسه شد.
 
این تظاهرات از سوی حزب اسلامی اندلون بنگلادش(IAB)، از بزرگترین احزاب اسلام‌گرای این کشور سازماندهی و از مسجد «بیت‌المکرم»، بزرگترین مسجد بنگلادش آغاز شد.
 
معترضان با سر دادن شعار «کالاهای فرانسوی را تحریم کنید» و «مکرون بهای زیادی خواهد پرداخت»، خواستار اقدام علیه مکرون شدند.
 
«عطاءالرحمن» از رهبران این حزب در سخنانی گفت: مکرون از معدود رهبرانی است که شیطان را می‌پرستد. وی از دولت بنگلادش خواست که سفیر فرانسه را اخراج کند. «ناصر الدین» یکی دیگر از ​​رهبران جوان این حزب هم گفت: فرانسه دشمن مسلمانان است؛ رهبران و مقامات این کشور نیز دشمن ما هستند.
انتهای پیام
captcha