جمعیت‌های سیاسی بحرین خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند
کد خبر: 3931643
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

جمعیت‌های سیاسی بحرین خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند

جمعیت‌های سیاسی بحرین در بیانیه‌ای اعلام کردند که دولت بحرین باید سفیر فرانسه را احضار و کشورهای اسلامی و عربی نیز اظهارات مکرون را محکوم کرده و محصولات فرانسوی را تحریم کنند.  

به گزارش ایکنا؛ در این بیانیه که به امضای جمعیت‌های «الصف الاسلامي»، «التجمع الوطني الدستوري»، «الوسط العربي الإسلامي»، «المنبر الوطني الاسلامي»، «التجمع القومي الديمقراطي» و«التجمع الوطني الديمقراطي الوحدوي» رسيده آمده است: انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) در اماکن عمومی در فرانسه، توهین به اسلام و جریحه‌دار کردن احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان است.
 
در ادامه این بیانیه تأکید شده است: بدون شک اظهارات رئیس جمهور فرانسه به هیچ وجه باعث ارتقای سطح همزیستی مسالمت‌آمیز، زندگی متمدنانه مشترک و اعتلای فرهنگ احترام متقابل نخواهد شد و اظهارات غیر قابل قبول فرانسوی‌ها و قبل از آن انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام و بستن 350 مسجد و جمعیت اسلامی در فرانسه باعث سوء استفاده بعضی‌ها برای دامن زدن به افراطگرایی و واکنش‌های تجاوزگرانه و غیر قابل کنترل خواهد شد.
 
شورای هماهنگی جمعیت‌های سیاسی بحرین در ادامه این بیانیه هرگونه اقدام تروریستی را که به بعضی از افراطگرایان و نژادپرستان بهانه‌ای برای حمله به اسلام و مسلمانان می‌دهد، محکوم کرد.
 
این شورا همچنین خواستار احضار سفیر فرانسه در بحرین از سوی وزارت خارجه این کشور برای ابلاغ یادداشت اعتراضی علیه اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره توهین‌های مکرر به پیامبر عظیم الشأن اسلام شد و تأکید کرد: این اظهارات باعث شدیدتر شدن دشمنی و کینه‌توزی بین مسلمانان و ملت فرانسه خواهد شد.
 
شورای هماهنگی جمعیت‌های سیاسی بحرین همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا اظهارات زشت «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه را محکوم و کالاها و تولیدات فرانسوی را تحریم کنند زیرا این کمترین چیزی است که برای یاری و نصرت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) می‌توان انجام داد.
انتهای پیام
captcha