اسلام‌ستیزی فرانسه؛ محور مقاله وبلاگ سریلانکایی
کد خبر: 3931896
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

اسلام‌ستیزی فرانسه؛ محور مقاله وبلاگ سریلانکایی

وبلاگ انگلیسی‌زبان پیام حکمت در سریلانکا در راستای موضوع اهانت به پیامبر(ص) در فرانسه به نشر مقاله‌ای با عنوان «مشکل واقعی ماکرون با ارزش‌های فرانسه مرتبط است تا اسلام» اقدام كرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در اين مقاله آمده است: سرچشمه تلاش‌های ماکرون علیه اسلام و مسلمانان محصول نژاد‌پرستی است که ریشه در عمق روح و روان فرانسه دارد، این بحران‌ها ربطی به اسلام و مسلمانان ندارد بلکه مرتبط با ساختار ارزش‌های موجود در فرانسه است. فرانسه به عنوان یک دولت ظاهراً سکولار و علی‌رغم وجود بیش از شش میلیون شهروند مسلمان فرانسوی نمی‌خواهد اسلام را به عنوان یک دین به رسمیت بشناسد.

در این مقاله آمده است: بسیاری از مسلمانان فرانسه در این کشور به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند، آنها فرزندان و نوه‌های افرادی هستند که برای فرانسه در فتح کشورها و حتی در مقطع دو جنگ جهانی جنگ کرده واز این کشور دفاع کرده‌اند.

روحیه نژادپرستی و برتری سفیدپوستان فرانسوی در این جامعه همواره حاکم است. این باور در میان سیاستمداران این کشور، از راست افراطی گرفته تا چپ مترقی وجود دارد و به سختی می‌توان تفاوتی میان آنها پیدا کرد؛ بنابراین مسئله و مشکل فرانسه با اسلام موضوع جدیدی نیست. فقط مجددا با قتل یک معلم مدرسه دوباره ظاهر شده، از او به عنوان یک مربی انتظار می‌رفت که هنگام برنامه‌ریزی دروس، اعتقادات دانش‌آموزان نوجوان خویش را در نظر بگیرد.

همچنین در این مقاله تأکید شده است: ماکرون دوباره مسلمانان جهان را به چالش کشید و تکرار کرد که کاریکاتورها را مجدداً منتشر خواهد کرد، او مصمم است مسلمانان را تحقیر کرده و مردم را علیه آنها در فرانسه و احتمالاً در سایر نقاط تحریک و یک فضای خصمانه نسبت به آنها ایجاد کند.

از سوی دیگر مقامات فرانسوی از این حادثه به نفع خود استفاده کرده و اقدامات امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای خشنی را علیه مسلمانان آغاز و فعالان اجتماعی را هدف قرار داه‌اند. اسلام‌هراسی ریشه عمیقی در جامعه فرانسه دارد و سیاستمداران آن را تحت پوشش شعارهای جعلی مانند لیبرالیسم، آزادی بیان، حقوق بشر، تصدیق ارزش‌های جمهوریت و سکولاریسم انجام می‌دهند‌. 

انتهای پیام
captcha