پاسخی دندان‌شکن به سازشگران با اسرائیل خواهیم داد/ آرزوی حاج قاسم شهادت در سرزمین عراق بود
کد خبر: 3931908
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
شیخ اکرم الکعبی در پاسخ به ایکنا:

پاسخی دندان‌شکن به سازشگران با اسرائیل خواهیم داد/ آرزوی حاج قاسم شهادت در سرزمین عراق بود

دبیرکل جنبش نجباء گفت: مردم و نیروهای مقاومت عراق پرچم این کشور را برافراشته نگه داشته‌اند و این در تاریخ عراق ثبت شده است، سخت است که صهیونیست‌ها بخواهند برای عادی‌سازی روابط با عراق اقدامی کنند هرچند که سفارت مجازی راه انداخته و از طریق برخی رسانه‌های خود آن را تبلیغ هم کرده‌اند؛ اما هرگونه تحرکی در راستای سازش با پاسخ دردناک و دندان‌شکن مقاومت اسلامی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایکنا، نشست مطبوعاتی شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق با حضور اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی امروز، 7 آبان برگزار شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه برخی صهیونیست‌ها پا به سرزمین عراق گذاشته و تحرکاتی را به سمت عادی‌سازی روابط با مسئولان عراقی داشته‌اند، گفت: بله برخی گروه‌های صهیونیستی و البته با پاسپورت‌های اروپایی به عراق آمدند، ما اطلاعات دقیق داشتیم و رصد کردیم که آن‌ها با حضور در بغداد با برخی مسئولان عراقی دیدار داشته‌اند، اما بدانید مردم و ملت مسلمان عراق پرچم خود را برافراشته نگه داشته‌اند و این در تاریخ عراق ثبت شده است، سخت است که بخواهند برای عادی‌سازی اقدامی کنند هرچند که سفارت مجازی راه انداخته و از طریق برخی رسانه‌های خود آن را تبلیغ هم کرده‌اند اما مردم و نیروهای مقاومت عراق بسیار جدی و با قدرت تمام با این سازش ننگین مقابله خواهد کرد و این سازش را خیانت می‌دانیم و تحرکاتشان را مد نظر داریم، اگر دوباره بخواهند برگردند پاسخی سخت و دردناک خواهند داشت.

فایل صوتی سؤال ایکنا از شیخ اکرم الکعبی را بشنوید.

شیخ اکرم الکعبی در ابتدای جلسه گذری بر سخنان توهین آمیز مکرون، رییس‌جمهور فرانسه علیه اسلام زد و اصرار اظهارات توهین‌آمیز او را ابزاری برای بازگرداندن استعمار فرانسه و ایجاد بحران در کشورهای اسلامی دانست و آن را دلیلی بر نیت شوم و پلید مکرون دانست.

شیخ الکعبی اظهار کرد: از سکوت بعضی از کشورهای عربی در ازای این اهانت‌ها به دین مقدس اسلام تعجب می‌کنم. این کشورها به جای اینکه این موضوع را محکوم کنند، دست به امضای قراردادهای  تسلیحاتی و هواپیما با فرانسه زده و من این رفتار آنها را شرم آور می‌دانم.

دبیرکل جنبش مقاومت عراق بیان کرد: آمریکا به دنبال این است که فرهنگ مردم عراق را در راستای اهداف خودش تغییر بدهد. آمریکا می‌خواهد اختلافات و درگیری‌های طایفه‌ای در عراق همه‌گیر شود.

الکعبی با بیان اینکه عراق در آستانه بحران اقتصادی بزرگ خواهد بود چرا که کارشناسان و مسئولان آمریکایی در برنامه‌های اقتصادی عراق دخالت می‌کنند، افزود: آمریکا فقط به دنبال این است که از ذخایر نفتی عراق برای مصالح خویش سود جوید در واقع آمریکا خیرخواه ما نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: به یاد داریم که ملت عراق  سال گذشته برای مطالبات خود، دست به تظاهراتی گسترده زدند. این مطالبات شامل اصلاحاتی در خصوص ارتقای خدمات و آب قابل شرب و برق بود. اما متأسفانه می‌بینیم که آمریکا، امارات و عربستان سعودی به دنبال این هستند که نوع این مطالبات را تغییر دهند. ما هم به عنوان گروه‌های مقاومت از دولت می‌خواهیم بیکاری پایان یابد و مشکل قطعی برق و کمبود خدمات حل شود. اما متأسفانه دولت به جای اینکه به دنبال برطرف ساختن مشکلات مردم باشد، راهی سفرهای خارج از عراق می‌شود.

شیخ الکعبی در خصوص قدردانی بعضی از مقامات عراقی از مسئولان آمریکایی در مسئله آزادسازی عراق، اظهار تعجب و بیان کرد: این منصفانه نیست که ما موضع آمریکا و ایران را نسبت به عراق یکسان بدانیم. آمریکایی‌ها در آزادسازی عراق هیچ نقشی نداشتند بلکه آنها منافع خود را در چاههای نفت عراق دیدند. بسیار تفاوت میان حضور آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در عراق وجود دارد. ما در زمان اشغالگری و تجاوزات داعش، شهدای ایرانی بسیاری جان خود را تقدیم کردند. من به یاد دارم که سردار حاج قاسم سلیمانی در بیشتر این عملیات های نظامی حضور داشت.

شیخ اکرم الکعبی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی بارها اعلام کرده بود که آرزو دارد در سرزمین عراق به شهادت برسد و در نهایت به آرزویش رسید و به دست شرورترین افراد(ترامپ) به شهادت رسید.

وی در ادامه به مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از عراق اشاره و اظهار تعجب کرد که چرا حتی مقامات عراقی در جلسات مربوط به این مصوبه هیچ گونه اختیاری در خصوص زمان و چگونگی روند خروج نظامیان آمریکایی ازعراق ندارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در این جلسات خود اختیار را به دست گرفته و سعی می‌کنند برای خریداری آبروی آمریکا، به نحوی خروجشان را تغییر بدهند. مقاومت هرگز قبول نمی‌کند که آمریکا برای حفظ حیثیت خود، حاکمیت عراق را متزلزل کند.

آمریکا باید بداند که مقاومت انتقام خون شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را به زودی خواهد گرفت و تا آخرین نفس برای خروج سربازان آمریکایی دست از تلاش برنخواهد داشت.

الکعبی گفت: ما ثمره خون این شهدا را در فشار بیشتر نظامیان آمریکایی به مردم عراق می‌دانیم. باید به یاد داشته باشیم که خروج نظامیان آمریکایی فقط خواسته مقاومت نیست بلکه این خواسته تمام ملت عراق است.

شیخ الکعبی مذاکره با آمریکا را عمل بی ثمر و منطق آمریکا را منطق زور دانست و افزود: ما در قضیه برجام بارها شاهد بدعهدی آمریکایی‌ها در قبال ایران بوده‌ایم زیرا همیشه منافع آمریکا بر هرچیزی مقدم تر است. ما از مقامات عراقی انتظار داریم تا از آمریکایی‌ها مأیوس شوند و بدانند که مقاومت با قدرت تمام در برابر آمریکا ایستادگی می‌کند و ضربه نهایی و بزرگ را به آن ها وارد خواهد کرد. همانطور که سال 2003 موفق شد نیروهای آمریکایی را از خاک عراق خارج کند.

دبیرکل جنبش مقاومت عراق در خصوص انتخابات آمریکا بیان کرد: ترامپ و بایدن هیچ تفاوتی باهم ندارند؛ هردوی آنها از سربازان امنیتی این نظام هستند. نظام آمریکا می‌خواهد جنگ دیگری بر سر تقسیمات عراق به راه بیاندازد. دستگاه‌های امنیتی آمریکا در تلاش هستند تا داعش را به خاک عراق بازگردانند. اما این را بدانند که نیروهای حشد الشعبی هرگز از این مناطق خارج نمی‌شوند چرا که خروج حشد الشعبی به معنای بازگشت داعش به عراق خواهد بود و این درس خوبی برای آمریکا خواهد بود.

 شیخ الکعبی، وحدت بین مردم عراق و مرجعیت و حشد الشعبی را عامل رهایی عراق از تجاوز آمریکاییها دانست و افزود: ان شاء الله تا تحقق وعده الهی و آزادسازی بیت المقدس دست از تلاش بر نمی‌داریم و به اذن خداوند از اسرائیل و آمریکا فقط نامی در صفحات تاریخ خواهد ماند.

دبیرکل جنبش نجباء در پایان این نشست مطبوعاتی که در خبرگزاری مهر برگزار شد، تصریح کرد: سفارت آمریکا در بغداد پادگان نظامی و مرکز فتنه‌انگیزی است.

 این نشست خبری با پرسش و پاسخ از سوی خبرنگاران حاضر همراه بود.

انتهای پیام
captcha