بررسی پرونده ترور شهید سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق
کد خبر: 3933293
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

بررسی پرونده ترور شهید سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق

یک مقام عراقی از بررسی پرونده تحقیقات ویژه دولتی درباره جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در پارلمان این کشور خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المعلومه، بدر الزیادی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز چهارشنبه، 14 آبان‌ماه، اعلام کرد که پارلمان این کشور هفته آینده پرونده ویژه دولت درباره جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، معاون سازمان حشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد را بررسی خواهد کرد.
 
الزیادی افزود: ریاست پارلمان از نمایندگان خواسته است تا زمان فراخوانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به مجلس را برای بررسی چند پرونده به ویژه شهادت این دو فرمانده مقاومت و خروج نیروهای آمریکایی مشخص کنند.
 
وی افزود: پارلمان در این جلسه به مسائل دیگری از جمله بحران مالی، پرونده انتخابات، پرونده سفرهای خارجی و همچنین پرونده کمیته‌های تحقیقی دولت در خصوص شهادت ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشدالشعبی رسیدگی خواهد شد.
 
الزیادی که نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق است، همچنین گفت که سرگرم شدن احزاب و گروه‌های سیاسی به پرونده انتخابات باعث شد که پرداختن به پرونده نقض تعهدات آمریکا به تعویق بیافتد اما جلسات پارلمان در هفته آتی شاهد بررسی زمان خروج نیروهای آمریکایی خواهد بود.
 
پیش‌تر «سناء الموسوی» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح از تحرکات جدید پارلمانی برای میزبانی از الکاظمی در پارلمان جهت بررسی چند پرونده به ویژه تجاوزات آمریکا و ترکیه به حریم هوایی عراق خبر داده بود.
انتهای پیام
captcha