الوفاق: جهانیان علیه جسارت به مقام والای نبوت مواضع محکم و موحدی اتخاذ کنند
کد خبر: 3931925
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴

الوفاق: جهانیان علیه جسارت به مقام والای نبوت مواضع محکم و موحدی اتخاذ کنند

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای به مجموعه‌ای از تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا؛ جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه‌ای به بررسی مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

این بیانیه هفت بندی به شرح زیر است:

۱- تعرض و جسارت فرانسه به ساحت رسول اکرم(ص) که رحمت الهی بر عالمیان است و با رسالتش عدالت، صلح و آرامش، خیرات و نیکی‌ها را بنیان نهاده، امری غیرقابل‌قبول و محکوم است. الوفاق بر لزوم و ضرورت موضع‌گیری یکپارچه جهانی علیه این افراطی‌گری خطیر و تعرض به ساحت انبیای الهی و مرسلین تأکید کرده و خواستار مبارزه با تمامی اشکال جسارت به ساحت مقدس آنها و توقف تشویق به نفرت‌پراکنی است.

۲- الوفاق اقدام رژیم بحرین مبنی بر امضای توافقی با دفتر رصد و مبارزه با یهودی‌ستیزی آمریکا را گامی در جهت تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اوضاع بحرانی سیاسی و حقوق بشری جاری در بحرین و همچنین رشوه‎ای به آمریکا برای شانه خالی کردن از خواسته‌های حیاتی، انسانی، حقوقی، سیاسی و دینی مردم بحرین می‌داند.

۳- بحرین از افول شدید و بی‌سابقه «ارزش‌ها و معیارهای شهروندی متساوی» رنج می‌برد. درمان این افول نیازمند پروژه ملی فراگیر، عدم چشم‌پوشی و شانه خالی کردن از مشکل موجود حقیقی است که این مشکل «فقدان حکومتی ملی و وجود عملکردی بر اساس وابستگی‌های مذهبی (تبعیض مذهبی) به طور سیستماتیک در تمام عرصه‌های حیات» است.

۴- جمعیت الوفاق از روحیه و اقدام ملی متعالی مردم بحرین و سطح بالای آگاهی آنها که باعث کاهش آمار ابتلا به کرونا شده است را ارنج نهاده و از همگان می‌خواهد تا با بالاترین درجه مسئولیت‌پذیری همچنان به پیشگیری، مراقبت و احتیاط در قبال شیوع این بیماری ادامه دهند.

۵- الوفاق اعلام مخالفت شدید و یکپارچه ملی بحرینی‌ها علیه همه اَشکال و انواع «عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی» و تحریم تمامی محصولات، پروژه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با این رژیم را اجر نهاده و خواستار استمرار آن است. الوفاق از مردم بحرین می‌خواهد تا با تمامی اشکال عادی‌سازی در تمامی عرصه‌های اقتصادی، ورزشی، رسانه‌ای، گردشگری و ... مقابله کنند. الوفاق تأکید می‌کند که موضع بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی یکپارچه است و در این خصوص شاهد اجماع ملی بی‌سابقه‌ای هستیم که برای مبارزه با پروژه نامشروع عادی‌سازی مایه امید و اتکا است.

۶- جمعیت الوفاق در خصوص وضعیت تحصیلی و مدارس تأکید می‌کند سردرگمی حاصله از بازگشت وضعیت تحصیلی به حیات مجدد خود پس از کرونا را مورد رصد قرار داده و شاهد آشفتگی و سردرگمی رسمی و عدم آمادگی کافی برای آغاز سال تحصیلی جدید بوده است. الوفاق بر ضرورت کار جدی و تلاش و پشت سرنهادن کمبودهای مسئولان با حرکت به جلو در پروسه آموزش و چیره شدن بر مشکلات و چالش‌ها تأکید کرده و همبستگی اجتماعی حاصله برای حمایت از خانواده‌های نیازمند در تأمین مایحتاج آموزش از راه دور را قدر می‌نهد.

۷- الوفاق همچنین بر ضرورت آزادی هزاران زندانی اندیشه (سیاسی) که در زندان‌های رژیم بحرین به سر می‌برند تأکید می‌کند و خواستار پیگیری بین‌المللی اوضاع سخت و دشوار زندانیان بحرین از حیث درمان، شرایط بهداشتی، نظافت و تعامل غیر انسانی با آنها در زندان‌ها است.

انتهای پیام
captcha