مرکز حقوق بشر بحرین خواستار اعمال فشار بر رژیم آل خلیفه شد
کد خبر: 4150852
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

مرکز حقوق بشر بحرین خواستار اعمال فشار بر رژیم آل خلیفه شد

مرکز حقوق بشر بحرین از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا رژیم آل خلیفه را در جهت متوقف کردن شکنجه زندانیان تحت فشار قرار دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه مرآة البحرین، مرکز حقوق بشر بحرین از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا مقامات بحرین را تحت فشار قرار دهند، از هزاران نفر در بحرین که قربانی شکنجه شده‌اند پشتیبانی کرده و از کسانی که امروز در بازداشتگاه‌ها برای اعتراف کردن شکنجه می‌شوند حمایت کنند.

این مرکز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه که مصادف با 26 ژوئن هر سال است، نگرانی شدید خود را در مورد ادامه شکنجه در بحرین، به ویژه در مراکز بازجویی برای پس گرفتن اعترافات اجباری، ابراز کرد.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین خواستار فشار بر مقامات بحرینی برای توقف شکنجه در زندان‌ها و آزادی همه زندانیان عقیدتی شد. از جمله عبد الهادی الخواجه فعال حقوق بشر و عبدالجلیل سنکیس که نزدیک به دو سال است که اعتصاب غذا کرده و خواستار ازسرگیری انجام تحقیقات فرهنگی است که اجازه آن از سوی مدیریت زندان «جو» داده نمی‌شود.

این مرکز حقوق بشری همچنین خواستار تلاش برای پایان دادن به شکنجه عدم مجازات متخلفان شد. همچنانکه انجام تحقیقات مستقل در مورد تمامی اتهامات شکنجه و بدرفتاری با زندانیان را درخواست کرده است.

انتهای پیام
captcha