موافقت سازمان اسلامی پاکستان با ساخت معبد در اسلام آباد
کد خبر: 3931974
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

موافقت سازمان اسلامی پاکستان با ساخت معبد در اسلام آباد

شورای دولتی روحانیون پاکستان موسوم به شورای ایدئولوژی اسلامی که در زمینه مسائل مذهبی به دولت مشاوره می‌دهد، موافقت خود را با ساخت معبدی جدید برای اقلیت هندو اعلام کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، لعل ملحی (Lal Malhi)، رهبر برجسته هندو که عضو پارلمان این کشور هم است، اظهار کرد که این شورا با وجو موافقت با ساخت معبد در هند به دولت توصیه کرده از بودجه عمومی برای ساخت عبادتگاه‌های خصوصی هزینه نکند.

تصمیم شورای ایدئولوژی اسلامی پس از آن اعلام شده است که عمران خان نخست وزیر پاکستان به طور ناگهانی ساخت معبد در اسلام آباد پایتخت را در ماه ژوئن متوقف کرد.

این تصمیم عمران خان بعد از آن گرفته شد که مسلمانان تندرو دولت را تهدید و ساخت معبد را اقدامی کفرآمیز خوانده و تلاش داشتند که با ایجاد تنش و اعمال زور سعی در جلوگیری از ساخت معبد کنند.

نخست وزیر  پاکستان برای تصمیم گیری در مورد استفاده از بودجه عمومی برای ساخت و ساز به شورا متوسل شد. او هزینه ساخت معبد را 600 هزار دلار تخمین زده بود.

در حال حاضر، هیچ معبدی فعال برای هندوها در اسلام آباد پایتخت پاکستان وجود ندارد. حدود 3 هزار هندو با بیش از یک میلیون نفر که بیشتر مسلمانان هستند در پایتخت زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha