از حضور در جلسات شهید دانش تا خوابی که به وقوع پیوست
کد خبر: 3931985
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

از حضور در جلسات شهید دانش تا خوابی که به وقوع پیوست

ایکنا یزد به مناسبت هشتم آبان، روز نوجوان و جوان در گزارشی به معرفی سه نفر از نوجوانان فعال عرصه قرآنی در رشته‌های قرائت و حفظ پرداخته است.

از حضور در جلسات شهید دانش تا خوابی که به وقوع پیوستبه گزارش ایکنا از یزد، هشتم آبان، سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، نوجوان 13 سالهای که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید لذا این روز به عنوان روز نوجوان و جوان و بسيج دانش‏آموزی نام گرفت تا ضمن يادآوری حماسه اين قهرمان كوچک، به عنوان سرمشقی مناسب به همسالانش مطرح شود و راهش ادامه يابد.

ایکنا یزد به مناسبت هشتم آبان، روز نوجوان و جوان در گزارشی به معرفی سه نفر از نوجوانان و جوانان فعال عرصه قرآنی در رشته‌های قرائت و حفظ پرداخته است.

محمدعارف میرجلیلی، نخبه نوجوان قرآنی استان یزد با اشاره به اینکه از شش سالگی تلاوت قرآن را آغاز کردم به نحوه ورود به این عرصه اشاره و اظهار کرد: از آنجایی که برادرم در رشته قرائت فعالیت داشت، پدر و مادرم علاقه من برای ورود به این عرصه را متوجه شدند در کلاس قرآنی که در محل مدرسه تشکیل می‌شد، ثبت‌نام و شرکت کردم و اولین قدم من برای حضور در رشته قرائت بود.

وی مشوق اصلی خود را پدر و مادرش اعلام کرد و گفت: در این راه از حضور اساتید گرانقدر از جمله محمد کریمی‌نیا بهره بردم و در اوایل عرصه قرائت در جلسات شهید دانش شرکت می‌کردم و پس از شهادت ایشان از سوی استاد گندمی جلسات برپا و از حضور ایشان بهره‌مند شدم و در تابستان هر سال در کلاس‌های قرآنی سیدعلیرضا میرجلیلی نیز در رشته تجوید شرکت می‌کردم.

میرجلیلی کسب رتبه اول مسابقات قرائت و شرکت در طرح «اسوه»، طرح آموزشی و تربیتی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان کل کشور را یادآور شد و گفت: وقتی در طرح اسوه شرکت می‌کردم هر سال در یکی از استان‌ها برگزار میشد که همین باعث شد از جاهانی فرهنگی و دیدنی استان‌ها بازدید داشته باشیم و مکان‌هایی را دیدم که شاید افراد معدودی حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به توصیه‌ای به همسن و سالانش گفت: شهید فهمیده نوجوان 13 ساله‌ای بود که برای دفاع از میهن اسلامی و کشور در برابر کشور ایستاد و به شهادت رسید اکنون ما نیز باید با تحصیل و افزایش دانش و بصیرت برای کشور مفید باشیم.

این نوجوان 13 ساله که توانسته 9 جزء قرآن را نیز حفظ کند گفت: در این شرایط کرونا مواظب خود باشند و آیین نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در کنار تحصیل به فعالیت در زمینه قرآنی بپردازند شاید قرائت قرآن کریم برای برخی سخت باشد اما می‌توانند در زمینه حفظ قرآن ورود کرده و حتی از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شوند و به نظرم حفظ قرآن در سنین پایین‌تر به راحتی انجام می‌شود و در زندگی نیز تاثیرات مثبتی به جای خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: امیدوارم همه در کنار خانواده و زیر سایه پدر و مادر سالم و تندرست باشند و همه باید در شرایط حاضر برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا کنیم.

محمدرضا زارع، دیگر نوجوان 13 ساله حافظ قرآن کریم نیز که از سن هفت سالگی حفظ قرآن را آغاز و در سن 10 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شده گفت: تشویق‌های پدر و مادرم برای حفظ قرآن باعث شد در این مسیر قرار گیرم و در این راه از اساتید گرامی، مجتبی محسنی راد در زمینه حفظ، حسن شایق در زمینه قرائت بهره‌مند شدم.

زارع نیز تاثیر قرآن در زندگیش را به خوبی حس می‌کند و می‌گوید: قرآن کریم علاوه بر اینکه در مواقع سختی باعث آرامش انسان می‌شود، در اخلاق و رفتار و منش انسان نیز اثرگذار است.

این نوجوان حافظ توانسته رتبه اول مسابقات دانش آموزی، رتبه اول مسابقات ناحیه‌ای در سه دوره متوالی و امتیاز صد مسابقات ارشاد و رتبه برتر مسابقات امام علی را کسب کند با توصیه‌ای به نوجوانان گفت: برای حفظ قرآن باید پشتکار و با اراده قوی و توکل به خدا اقدام کرد.

مریم حسین زاده، نیز که توانسته در یک سال قرآن را حفظ کند گفت: مهرماه 96 شروع به حفظ قرآن کردم و در طول یک سال توانستم قرآن را حفظ کنم. قبل از اینکه بخواهم وارد عرصه قرآنی شوم خواب دیدم در موسسه قرآنی وارد و از دست سیدی تسبیح سبزرنگی هدیه گرفتم و همین باعث انگیزه برای حفظ قرآن شد و خدا را شاکرم اکنون توانستم قرآن را حفظ کنم.

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن شاید در نگاه اول سخت باشد با ارده قوی می‌توان موفق شد گفت: به دوستانم توصیه می‌کنم زندگی را با قرآن سپری کنند بنده  پشیمان هستم که چرا دیر شروع کردم و زودترباید در مسیر قرآن قرار می‌گرفتم  اما اکنون خوشحالم .

انتهای پیام
captcha