لزوم بازخواست از اسرائیل به دلیل نقض قوانین بین‌المللی
کد خبر: 3932233
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
گزارشگر سازمان ملل در امور فلسطین خواستار شد:

لزوم بازخواست از اسرائیل به دلیل نقض قوانین بین‌المللی

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین موافقت رژیم اسرائیل با ساخت 5000 واحد مسکونی جدید را نقض شدید قوانین بین‌الملل خواند.

لزوم بازخواست از اسرائیل به دلیل نقض قوانین بین‌المللیبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معا، «مایکل لینک»، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین، تصریح کرد: تصمیمات اخیر رژیم اشغالگر در ارتباط با ساخت 5000 واحد مسکونی جدید در سرزمین‌های اشغالی نقض قوانین بین‌المللی است که باید جامعه بین‌الملل در برابر آن واکنشی فراتر از انتقاد نشان دهد. 

وی با اشاره به ادامه ساخت شهرک‌های صهیونیستی در زمین‌های مختص به فلسطینیان گفت: جامعه بین‌الملل بر این اقدامات نظارت دارد و گاه به آن انتقاد می‌کند اما هیچ اقدام عملی انجام نداده است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تأکید بر اینکه اکنون زمان بازخواست رژیم صهیونیستی فرارسیده است، توضیح داد: رژیم اسرائیل در سال جاری با ساخت 12150 واحد صهیونیست‌نشین موافقت کرده که افزایش شهرک‌سازی‌ها موجب نابسامانی بیشتر وضعیت حقوق بشر در این منطقه شده است.

وی ضمن ابراز نگرانی از اصلاح توافقنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در بیست و هفتم اکتبر سال جاری در ارتباط با جواز سرمایه‌گذاری‌های مشترک در شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل، اظهار کرد: این توافق‌ها قانون 2334 را مبنی بر غیرقانونی دانستن شهرک‌های صهیونیستی از سوی همه اعضای سازمان ملل نقض می‌کند.

لینک با بیان این که شورای امنیت از سال ۱۹۷۹ تا کنون در شش مناسبت اعلام کرده، شهرک‌های صهیونیستی نقض آشکار قانون بین‌الملل است و قانونی نیست، گفت: هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح نیز از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۴ بار به اطلاع شورای امنیت رسانده که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود براساس قطعنامه ۲۳۳۴ عمل نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به افزایش تخریب منازل و املاک فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر، بر اهمیت پایبندی به قوانین بین‌المللی برای حاکم نشدن قانون جنگل و ضرورت بازخواست و مجازات کسانی که به مصوبات شورای امنیت پایبند نیستند، تأکید کرد.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی در بازارهای جهانی و بازنگری در توافقنامه‌های بسته شده و در دست اقدام با این رژیم و حمایت از تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری شد.

انتهای پیام
captcha