فلسطین و 64 امین سالروز کشتار کفرقاسم
کد خبر: 3932069
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳

فلسطین و 64 امین سالروز کشتار کفرقاسم

امروز پنجشنبه 29 اکتبر مصادف با 64 امین سالروز کشتار کفرقاسم در فلسطین بود، در این جنایت صهیونیستی 51 فلسطینی از جمله 6 زن و 23 کودک به شهادت رسیدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 64 سال پیش در چنین روزی نیروهای گارد مرزی ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به روستای کفرقاسم در نزدیکی شهر قلقیلیه در کرانه باختری،  مردان، زنان و کودکانی را که هنگام غروب به خانه‌هایشان باز می‌گشتند به رگبار بستند و 51 فلسطینی از جمله 6 زن و 23 کودک را به خاک و خون کشیده و به شهادت رساندند.

سربازان اسرائیلی به روستاییانی که دسته دسته یا به تنهایی از مزارع کشاورزی به سمت خانه‌های خود باز می‌گشتند سؤال می‌کردند «اهل کفرقاسم هستید؟ و اگر جواب مثبت بود همان جا تیرباران می‌شدند.»هدف جنایتکاران صهیونیست تخلیه روستا و مجبور کردن ساکنان آن برای ترک روستا بود.

دادگاه رژیم صهیونیستی در محاکمه‌ای نمایشی شماری از سربازان و افسران اسرائیلی شرکت کننده در این جنایت را تنها به چندین سال زندان محکوم کرد که همه آن‌ها خیلی زود آزاد شدند.

سرتیپ «ایشکار شادمی»  مسئول ردیف اول این جنایت نیز در دادگاه ویژه نظامی به خاطر یک «اشتباه فنی» گناهکار شناخته و توبیخ و جریمه شد. این جنایتکار اسرائیلی 2 سال پیش در سن 96 سالگی به هلاکت رسید.

انتهای پیام
captcha