ادامه اعتراضات به مواضع ضداسلامی فرانسه / از واکنش اولاند تا تظاهرات در فلسطین
کد خبر: 3932247
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

ادامه اعتراضات به مواضع ضداسلامی فرانسه / از واکنش اولاند تا تظاهرات در فلسطین

واکنش‌ها به مواضع ضداسلامی دولت فرانسه در حمایت از توهین به اعتقادات اسلامی از سوی مردم و سران کشورهای مختلف اسلامی همچنان ادامه دارد. روز گذشته هزاران نفر از مسلمانان در گوشه و کنار جهان با برگزاری راهپیمایی‌هایی، اعتراض خود را به سیاست‌های اسلام‌ستیزانه فرانسه نشان دادند در این میان فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه، نیز لب به سخن گشود.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، اعتراض مقامات و شخصیت‌های اسلامی و مسلمانان جهان به هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) و انتقاد از حمایت دولت فرانسه در برابر توهین به ارزش‌های اسلامی همچنان ادامه دارد. 

آفریقا، یک‌صدا علیه اسلام‌هراسی

 
سازمان‌های اسلامی در سراسر آفریقا از اظهارات ضداسلامی اخیر رئیس‌جمهور فرانسه و همچنین حمایت او از کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم(ص) ابراز خشم و انزجار کردند.
 
«الحاج حسن اوله نادو»، رئیس شورای عالی مسلمانان کنیا، در بیانیه‌ای گفت: اهانت به ساحت حضرت محمد(ص) را با عنوان آزادی بیان و عقیده به شدت محکوم می‌کنیم. آزادی بیان، بی‌قید و شرط نیست و باید به گونه‌ای اعمال شود که به آزادی و حقوق دیگران آسیب نرساند.
 
در این بیانیه آمده است: آشکارترین تعصب این است که تحقیر اسلام و تمسخر نمادهای اسلامی، آزادی بیان قلمداد می‌شود اما انتقاد از  سیاست‌های اسرائیل، صهیونیسم و یهودیان تحمل نمی‌شود. تا زمانی که مکرون از اظهارات توهین‌آمیز و سیاست‌های ضداسلامی خود عذرخواهی کند، خواستار تحریم اقتصادی محصولات فرانسه هستیم.
 
همچنین بنیاد ملی اوقاف آفریقای جنوبی از ضدیت فرانسه با بزرگترین پیامبر بشریت ابراز انزجار کرد. «میكائیل كولیر»، معاون این بنیاد، گفت: با نگرانی عمیق اظهارات بسیار ناآگاهانه رئیس‌جمهور فرانسه را مبنی بر اینکه اسلام در یک بحران قرار دارد دنبال می‌کنیم. اسلام، سریع‌ترین رشد را در بین ادیان جهان دارد و این  امر هیچ نشانی از بحران ندارد. اظهارات غیرمسئولانه و خطرناک مكرون تنها موجب تحریک حملات اسلام‌هراسانه علیه جامعه مسلمانان خواهد شد.
 
از سوی دیگر، رئیس‌جمهور سومالی در بیانیه‌ای گفت: دولت سومالی از نقض حقوق دینی، حرمت‌شکنی و توهین به اعتقادات اسلامی و پیامبر خود ابراز تأسف می‌کند. هر عملی که به احساسات مسلمانان آسیب برساند، منافع گروه‌های افراطی را تأمین می‌کند و باید از این اقدامات اجتناب کرد زیرا باعث ایجاد نفرت در میان پیروان ادیان مختلف می‌شود.
 

اسلام ارتباطی به تروریسم ندارد


«فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه، در سخنانی در شبکه «ال سی آی» فرانسه در واکنش به حمله روز گذشته در شهر نیس مصاحبه‌ای کرد. 
 
ادامه واکنش‌های جهانی به مواضع ضداسلامی دولت فرانسه
 
اولاند گفت: تروریست‌ها را با مسلمانان ربط ندهید. این اشتباهی است که ما را وارد نزاعی ناخواسته می‌کند.
 

ادامه اعتراضات جهانی علیه مواضع فرانسه


در همین حال، تظاهرات علیه سیاست‌های اسلام‌ستیزانه دولت مکرون، روز گذشته در شهرهای مختلف جهان ادامه یافت. مردم اسلام‌آباد پاکستان در راهپیمایی اعتراض‌آمیز خود عکس‌های مکرون را لگدکوب کردند. همچنین در شهرهای لاهور و ملتان پاکستان نیز هزاران نفر با شرکت در راهپیمایی‌ها، اظهارات ضد اسلامی رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کردند.
 
ادامه واکنش‌های جهانی به مواضع ضداسلامی دولت فرانسه
بیروت پایتخت لبنان نیز روز گذشته شاهد راهپیمایی علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت فرانسه بود. عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان قصد داشتند به سمت اقامتگاه سفیر فرانسه در این کشور حرکت کنند که با ممانعت پلیس روبه‌رو شدند.
 
مردم استانبول نیز روز گذشته در تظاهراتی با در دست داشتن پلاکاردهایی در محکومیت سخنان مکرون، شعارهایی در مدح پیامبر اکرم(ص) سر دادند. از سوی دیگر صدها فلسطینی در نزدیکی مسجدالاقصی علیه مواضع اسلام‌ستیزانه مکرون دست به تظاهرات زدند. برخی جوانان فلسطینی با پلیس رژیم اشغالگر قدس، که سعی در متفرق کردن آنها داشت، درگیر شدند.

همچنین مردم شهر کابل پایتخت افغانستان، داکا پایتخت بنگلادش و مسلمانان اتیوپی نیز دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه فرانسه دست زدند.
 
ادامه واکنش‌های جهانی به مواضع ضداسلامی دولت فرانسه
 
از سوی دیگر، «محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر، در نمازجمعه مسجدی واقع در استان دقهیله گفت: عشق به پیامبر اکرم(ص) را نمی‌توان با کشتن افراد یا اعمال خرابکارانه نشان داد و نباید جواب یک عمل شرورانه را با شر بدهیم. 
 
 

انتقاد قهرمان هنرهای رزمی از مکرون

 

«حبیب نورماگمدوف» قهرمان هنرهای رزمی ترکیبی (UFC) که به تازگی از رقابت‌های حرفه‌ای خداحافظی کرده است در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی، از سیاست‌های مکرون درباره مسلمانان انتقاد کرد.

این ستاره داغستانی در مطلبی نوشت: خداوند آبروی این فرد (مکرون) و پیروان او را که با شعار آزادی بیان احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرده‌اند، می‌برد. خداوند او را در این جهان و آخرت خار و ذلیل کند.
پست این ورزشکار محبوب، تاکنون بیش از سه میلیون بار از سوی دنبال‌کنندگان وی پسندیده (لایک) شده است.

 
انتهای پیام
captcha