رسوا کردن امضا‌کنندگان توافق با رژیم صهیونیستی، وظیفه شرعی مسلمانان است
کد خبر: 3932434
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
سخنران وبینار منطقه‌ای غرب آسیا:

رسوا کردن امضا‌کنندگان توافق با رژیم صهیونیستی، وظیفه شرعی مسلمانان است

رئیس مجلس علمای پیوند محمدی گفت: ما باید برای رسوا کردن پیمان‌های امضا شده اخیر، یکپارچه و متحد گام برداریم و در رسانه‌ها و به صورت میدانی با آنها مقابله کنیم. باید دولت‌های خودمان را آگاه سازیم و به آنها درباره گام برداشتن به سمت این پیمان‌ها هشدار دهیم و حرف خودمان را بزنیم؛ این وظیفه شرعی ما است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از  ستاد خبری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، «عبدالقادر بهجت الالوسی»، رئیس مجلس علمای پیوند محمدی در وبینار منطقه‌ای غرب آسیا گفت: در این مقطع از تاریخ امت اسلامی که دورانی سرنوشت‌ساز و نقطه تحول به شمار می‌آید و امت اسلامی با بسیاری از مشکلات و بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، نیازمند همکاری برای مقابله با این چالش‌ها هستیم.
 
وی افزود: برای غلبه بر این مشکلات، خواه چالش‌ها و مشکلات انسانی همچون ویروس کرونا و خواه مشکلات دیگری که گریبانگیر امت اسلامی شده است، نیازمند وحدت هستیم. دخالت استکبار جهانی در امور مسلمانان، اشغال کشورهای اسلامی، سیطره آنها بر منابع و ثروت این کشورها، محاصره و تحریم برخی قدرت‌های اسلامی و مهم مهمترین مشکلات امت اسلامی است.
 
وی ادامه داد: همه این مشکلات و بحران‌ها نیازمند تلاش امت اسلامی از جمله دانشمندان، علما و روشنفکران است و باید نسبت به این مشکلات واکنش نشان دهند و راه حلی برای آن بیابند. کما اینکه وحدت میان ملت‌های اسلامی برای حل این مشکلات بسیار مهم است.

رئیس مجلس علمای پیوند محمدی خاطرنشان کرد: در رابطه با مسئله همه‌گیری کرونا، نیازمند تشریک مساعی در امت اسلامی برای کمک به نیازمندان و ملت‌های ناتوان اسلامی هستیم. آنها در حال حاضر متأسفانه به تنهایی در مقابل این همه‌گیری گسترده که بسیاری از کشورهای اسلامی را درگیر کرده است، ایستاده‌اند. امروز ما نیاز داریم تا همه کشورهایی که اقتصاد قدرتمندی دارند، برای مقابله با این همه‌گیری که بشریت را هدف قرار داده، در کنار سایر ملت‌ها باشند. از خداوند متعال برای همه بیماران مسلمان و همه بندگان بی‌گناه در سرتاسر جهان شفا و سلامتی را مسئلت می‌کنم.

الالوسی افزود: مشکل و بحران دیگری که امروز باید در چنین کنفرانس‌های مهمی آن را مطرح کنم، بحران بزرگ مسئله فلسطین است که امروز به عنوان یک مسئله جهانی شناخته می‌شود و باید تلاش‌ها برای استیفای حقوق ملت مظلوم فلسطین ادامه یابد. متاسفانه دشمنان، اقدامات گسترده‌ای را پایه‌ریزی کرده‌اند. آنها علیه ما متحد هستند و ما در برابر آنها یکپارچه نیستیم.

الالوسی تأکید کرد: کنفرانس‌هایی همچون این کنفرانس می‌تواند ما را در این مسائل بزرگ و اساسی به سمت ایجاد وحدت سوق دهد؛ از جمله مسئله فلسطین و قدس که یکی از مصیبت‌های امت اسلامی است. رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن و استکبار جهانی به خود اجازه دادند تا در مسئله مقدسات اسلامی به بهانه صلح دخالت کنند و آنها طرح صلح را به عنوان یک توافقنامه تجاری قرار می‌دهند و اصطلاح صلح در برابر صلح متأسفانه یک اصطلاح تجاری است و برای تحقق صلح واقعی به کار گرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ما می‌دانیم که صلح به همراه عدالت و انصاف پایه‌ریزی می‌شود. چیزی که می‌تواند از مسئله صلح حمایت کند، خرید و فروش صلح نیست، بلکه عدالت و انصاف داشتن در برابر ملت‌ها و صاحبان حق است. این مسئله است که می‌تواند به فرآیند صلح کمک کند. من امروز از امت خودمان می‌خواهم تا این طرح را مطرح کنند: طرح برقراری صلح مبتنی بر قسط و عدالت برای همه مظلومان جهان به ویژه صاحبان حق در کشور فلسطین که به نمایندگی از امت اسلامی از مقدسات و سرزمین‌های ما دفاع می‌کنند.

رئیس مجلس علمای پیوند محمدی اظهار کرد: فلسطین مسئله‌ای مهم و اساسی برای امت اسلامی است و ما به برگزاری چنین دیدارها و همایش‌هایی نیاز داریم. از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم، چون همیشه در این راستا گام برمی‌دارد و کاملاً نسبت به مسائل امت اسلامی هوشیار است و از آن پاسداری می‌کند. ما در کنفرانس امروز که به خاطر مسائل و شرایط بهداشتی مربوط به کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، باید مسئله اخیری که اتفاق افتاده، یعنی مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پیمان‌های خفت‌باری که به امضا رسیده است را مطرح کنیم. من از همین تریبون، اقدام کشورهای امارات و بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنم و از علما، اندیشمندان، روشنفکران و تصمیم‌گیرنده‌های دینی و سیاسی در امت اسلامی می‌خواهم که موضعی قاطع در برابر این پیمان‌های خفت‌بار اتخاذ کنند.
انتهای پیام
captcha