ازسرگیری دوره آموزش قرآن ویژه بانوان در تاتارستان
کد خبر: 3933092
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱

ازسرگیری دوره آموزش قرآن ویژه بانوان در تاتارستان

دومین دوره آموزش روخوانی قرآن کریم ویژه بانوان تاتارستان که به علت کرونا ناتمام مانده بود بار دیگر ازسر گرفته شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسلام راشا، اداره امور دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان دومین دوره روخوانی قرآن ویژه بانوان را از سر گرفته است. این دوره برای کسانی طراحی شده که الفبای عربی را نمی‌دانند و نمی‌توانند قرآن را بخوانند. دوره دوم این کلاس های بانوان در فوریه سال 2020 آغاز شد اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا کلاس‌ها به حالت تعلیق درآمد.
 
پروژه «آموزش روخوانی قرآن» از سوی شورای روحانیون مسلمان تاتارستان در سال 2019 و به درخواست عده زیادی از مسلمانان این جمهوری راه‌اندازی شد. این ابتکار ادامه پروژه بزرگ «مدرسه یک روزه» است که طی آن دانشجویان در چندین جلسه، اصول اسلام و خواندن نماز را می‌آموزند.
 
دوره‌های کوتاه مدت آموزش بانوان مسلمان تاتارستان هر دوشنبه از ساعت 16:00 تا 18:00 در مسجد گالیفسکایا (Galiyevskaya) در کازان، پایتخت تاتارستان برگزار می‌شود.
 
برگزارکنندگان قصد دارند 6 جلسه آموزش الفبای عربی، و تلفظ حروف پیچیده و قواعد تجوید برگزار کنند. لازم به ذکر است که برگزارکنندگان این دوره، کلیه اصول بهداشتی برای کرونا را رعایت می‌کنند. این قرآن‌آموزان ماسک پزشکی می‌زنند و از مواد ضد عفونی کننده در ورودی مسجد استفاده می‌کنند.
 
تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد و ۴۰ درصد آنها مسلمان هستند. 

انتهای پیام
captcha