واکنش حزب‌الله به تحریم‌های آمریکا علیه وزیرخارجه سابق لبنان
کد خبر: 3933545
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰

واکنش حزب‌الله به تحریم‌های آمریکا علیه وزیرخارجه سابق لبنان

جنبش حزب‌الله لبنان اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در وضع تحریم‌ علیه جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان را محکوم و آن را یک تصمیم کاملا سیاسی و دخالت آشکار در امور داخلی این کشور دانست.

واکنش حزب‌الله به تحریم‌های آمریکا علیه وزیرخارجه سابق لبنان

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه، 16 آبان‌ماه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا که خود حامی تروریسم و تندروی در جهان است، دولتی است که از فساد، فاسدان و دولت‌های مستبد در جهان حمایت نیز حمایت و با انواع ابزارها از آن‌ها محافظت می‌کند، بنابراین باید آخرین کسی باشد که از مبارزه با فساد صحبت می‌کند».

در این بیانیه آمده است: «آمریکا از قوانین داخلی خود از جمله قوانین مقابله با تروریسم و فساد برای بسط سیطره و نفوذ خود در جهان سوءاستفاده می‌کند. این کشور از این قوانین علیه هر کشور، حزب، جریان و یا هر شخص آزاده‌ای و شریفی استفاده می‌کند که تن به سیاست‌های آن نداده و دستور‌العمل‌های آن را اجرا نمی‌کند و با طرح‌های آن‌ها که به دنبال فتنه‌افروزی، تجزیه و ایجاد درگیری‌های داخلی و منطقه‌ای است، مخالفت می‌کند».

حزب‌الله لبنان در این بیانیه هدف از تحریم‌های آمریکا علیه جبران باسیل، رئیس حزب جریان ملی آزاد را تلاش برای تسلیم کردن این حزب در برابر شرایط و دیکته‌های آمریکا علیه لبنان دانست.

جنبش مقاومت اسلامی در این بیانیه تأکید کرد: «حزب‌الله لبنان در کنار جریان ملی آزاد لبنان و رهبر آن قرار دارد و همبستگی ملی، اخلاقی و انسانی خود را با آن در برابر این تصمیمات ظالمانه و افترائات ردشده اعلام می‌کند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از ظهر امروز در بیانیه‌ای مدعی شد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، «جبران باسیل»، رئیس جریان ملی آزاد و عضو پارلمان لبنان را به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۱۸ در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که فساد نظام‌مند در نظام سیاسی لبنان که باسیل مصداق آن بوده به از بین رفتن بنیان‌های دولتی موثر که به نفع مردم باشد کمک کرده است.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز به دنبال اعلام تحریم‌ها مدعی شد که فساد جبران باسیل به اقدامات ثبات‌زدای حزب‌الله در منطقه کمک کرده است. او گفت که چنین فردی شایسته این نیست که وارد خاک آمریکا شود.

آمریکا طی بیش از یک سال گذشته برای مقابله با حزب‌الله لبنان و تضعیف این جنبش در برابر صهیونیست‌ها، آن را «تروریستی» خوانده و تحریم‌هایی را علیه این جنبش مقاومت وضع کرده است.

جبران باسیل در واکنش به این تحریم‌ها و ادعاهای آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده و وعیدها مرا اغوا کرده است».

جبران باسیل همچنین تأکید کرد که قصد ندارد به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه او، اقدامی علیه کسی بکند و نه به دنبال این است که برای نجات خود، لبنان را به تعبیر خود «به هلاکت و نابودی» سوق دهد.

او در ادامه توئیت خود نوشت: «به ظلم عادت کرده‌ام و از تاریخ‌مان یاد گرفته‌ام که در خاورمیانه در تقدیر ما نوشته شده است که هر روز صلیب خود را (چوبه دار) بر دوش خود حمل کنیم تا بمانیم».

انتهای پیام
captcha