آمریکا سیاست‌های رژیم صهیونیستی را در منطقه پیاده می‌کند / جولان به سوریه بازخواهد گشت
کد خبر: 3936344
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
معاون وزیر خارجه سوریه:

آمریکا سیاست‌های رژیم صهیونیستی را در منطقه پیاده می‌کند / جولان به سوریه بازخواهد گشت

معاون وزیر خارجه سوریه اقدام وزیر خارجه آمریکا در بازدید از جولان اشغالی سوریه را به چالش کشاندن قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی خواند و گفت: آمریکا سیاست‌های صهیونیستی را در منطقه پیاده می‌کند و جولان به سوریه بازخواهد گشت.

به گزارش ایکنا، ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه المنار در واکنش به بازدید وزیر خارجه آمریکا از جولان اشغالی گفت: این اقدام مایک پمپئو بار دیگر نشانه به چالش کشاندن قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی درباره جولان اشغالی از سوی دولت آمریکاست. قطعنامه 497 شورای امنیت تأکید می‌کند که جولان جزو خاک سوریه محسوب می‌شود که اسرائیل آن را اشغال کرده است.

سوسان گفت: این دیدار چالشی برای اجماع بین‌المللی در مخالفت با تصمیم دولت آمریکا برای الحاق جولان به اسرائیل است. روز گذشته مجمع عمومی با اکثریت قریب به اتفاق به قطعنامه‌ای در مورد حاکمیت سوریه و فلسطینیان بر منابع طبیعی در جولان سوریه و سرزمین‌های فلسطین رأی داد و دولت ایالات متحده هیچ توجهی به این تصمیمات نمی‌کند و این قضیه یک بار دیگر ثابت می‌کند که آمریکا نه تنها مسئولیت‌های خود را به عنوان یک ابرقدرت که صلح و امنیت بین‌المللی را حفظ می‌کند کنار گذاشته، بلکه به تهدیدی برای صلح و ثبات تبدیل شده است.

این مقام سوری گفت: سفر پمپئو این واقعیت را که جولان متعلق به سوریه است تغییر نخواهد داد و تصمیم آمریکا درباره الحاق این منطقه به سرزمین‌های اشغالی باطل است و این اقدام بار دیگر ثابت می‌کند که سیاست‌هایی آمریکایی در منطقه وجود ندارد، بلکه یک سیاست صهیونیستی است که دولت‌های پیاپی در آمریکا در راستای منافع رژیم صهیونیستی آن را اجرا می‌کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه در پایان تأکید کرد: «از طرف همه سوری‌ها به پمپئو می‌گوییم که یقین داشته باشد که جولان به ناچار بازخواهد گشت و تو و دولت تو کوچ بی‌بازگشت خواهید داشت.

انتهای پیام
captcha