قاری برجسته سودانی درگذشت + فیلم تلاوت
کد خبر: 3933601
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

قاری برجسته سودانی درگذشت + فیلم تلاوت

«شیخ نورین محمد صدیق» قاری برجسته سودانی و سه تن از حافظان قرآن کریم در يک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.

«شیخ نورین محمد صدیق» قاری برجسته سودانی درگذشتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیرة، نصرالدین مفرح، وزیر اوقاف و امور دینی سودان با انتشار پیامی در فیس‌بوک از درگذشت شیخ نورین محمد صدیق، قاری برجسته سودانی و «علی یعقوب»، «عبدالله عوض الکریم» و «مهند الکنانی» سه تن از حافظان قرآن کریم در یک سانحه رانندگی خبر داد.

وی همچنین تصریح کرد: «سیدبن عمر» دیگر قاری مصری نیز تحت درمان قرار دارد.

در همین رابطه محمد حمدان دقلو(حمیدتی)، نایب رئیس شورای حاکمیت سودان ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت شیخ نورین و همراهانش در فیس‌بوک تصریح کرد: حادثه رانندگی در مسیر بازگشت از سفری که به آن دعوت شده بودند، رخ داد.

گزارش رسانه‌های سودانی حاکی از آن است که این حادثه در 18 کیلومتری شهر «ام درمان» در مسیر بازگشت از وادی حلفا در شمال این کشور واقع شده است.

شیخ نورین محمد صدیق، قاری برجسته سودانی حفظ قرآن را در دهه هفتاد و نزد شیوخ مکتب‌خانه‌های منطقه بارا در ایالت شمال کردوان آغاز کرد.

وی در میان دیگر قاریان سودانی به قرائت قرآن به روایات متعدد و ترتیل قرآن کریم با لحنی همراه با خشوع شهرت یافت و امامت مشهورترین مساجد خارطوم، پایتخت سودان را برعهده گرفت.

طنین صوت نورین در اتومبیل‌های حمل و نقل عمومی و شخصی، رادیو قرآن، بازارها و مکان‌های تجاری در داخل و خارج سودان شنیده می‌شود.

وی در مسابقات بین‌المللی متعددی از مسابقات مالزی و دبی مشارکت داشته و در رقابت با 83 کشور موفق به کسب سومین جایزه بین‌المللی قرآن کریم شد.

فیلمی از تلاوت شیخ نورین محد صدیق را در زیر مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۹:۵۳
0
2
خداوندرحمتش کندبسیارزیباتلاوت میکردند
captcha