بازتاب پیروزی بایدن در رسانه‌های جهان: پایان چهار سال دروغ‌پراکنی ترامپ
کد خبر: 3933791
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸

بازتاب پیروزی بایدن در رسانه‌های جهان: پایان چهار سال دروغ‌پراکنی ترامپ

شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. رسانه‌های آمریکایی، پیروزی جو بایدن را پایان چهار سال آشوب در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دروغ‌پراکنی‌های بی‌وقفه ترامپ خواندند.

به گزارش ایکنا؛ روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی به مناسبت اعلام پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوشت: «جوزف رابینت بایدن جونیور» روز شنبه به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب شد. وی وعده داده بود که آرامش ‌سیاسی و روحیه وحدت ملی را برای مقابله با بحران‌های اقتصادی و بهداشتی احیا کند و دونالد ترامپ را پس از چهار سال پرآشوب در کاخ سفید، به یک رئیس‌جمهور یک دوره‌ای تبدیل کند.
 
این روزنامه در ادامه نوشت: پیروزی بایدن به منزله جواب رد به ترامپ از سوی میلیون‌ها رای‌دهنده خسته از رفتارهای تفرقه‌افکنانه و مدیریت آشفته وی بود و با اتحاد زنان، رنگین‌پوستان، رأی‌دهندگان پیر و جوان و بخشی از جمهوری‌خواهان ناراضی به دست آمد. ترامپ سومین رئیس‌جمهور منتخب پس از جنگ جهانی دوم است که در انتخابات مجدد شکست خورد و از این حیث، اولین رئیس‌جمهور یک‌دوره‌ای در بیش از یک ربع قرن در آمریکا است.
 
به نوشته نیویورک تایمز، چنین لحظه تاریخ‌سازی، فرصت را برای سناتور «کاملا هریس» از کالیفرنیا فراهم کرد که اولین زنی باشد که به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا آغاز به کار می‌کند. بایدن که اواخر این ماه 78 ساله می‌شود، با پیروزی خود، آرزوی چندین دهه خود را در سومین نامزدی خود برای کاخ سفید برآورده دید و به عنوان پیرترین رئیس‌جمهور منتخب آمریکا شناخته شد.
 
بایدن در یک بیانیه کوتاه خواستار آرامش و اتحاد شد. وی گفت: با پایان کارزار انتخاباتی، وقت آن است که خشم و سخنان مبارزه‌طلبانه خود را پشت سر بگذاریم و به عنوان یک ملت دور هم جمع شویم. وی افزود: وقت آن است که آمریکا متحد شود و بهبود یابد».
 
بازتاب پیروزی بایدن در رسانه‌های آمریکایی: پایان چهار سال دروغ‌پراکنی ترامپ

گاردین نیز پیروزی بایدن را پایان تفرقه‌انگیزی و دوقطبی‌سازی جامعه آمریکا و آشفتگی اقتصادی و اجتماعی دوران ترامپ دانست. به نوشته این روزنامه، مردم آمریکا یک کهنه‌سرباز را که 50 سال در درون جامعه و بین توده زندگی کرده را بر یک دلال املاک و مجری تلویزیونی ترجیح دادند.
 
بلومبرگ نیز در تحلیلی نوشت: پیروزی بایدن را می‌توان به این واقعیت نسبت داد که تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها او را به ترامپ ترجیح دادند. در حالی که یک سوم آمریکایی‌ها در نظرسنجی‌ها گفتند ترامپ می‌تواند کشور را متحد کند، اما از هر ده آمریکایی، 6 نفر معتقد بودند این بایدن است که می‌تواند این کشور را نجات دهد».

سی ان ان نیز در گزارشی نوشت: بایدن اعلام کرده است پس از چهار سال دروغ‌های بی‌پایان، قلدری و هتاکی ترامپ نسبت به مخالفان خود، می‌خواهد شخصیت ملت این کشور را احیا کند».
انتهای پیام
captcha