فرانسه: برای همه ادیان از جمله اسلام احترام قائلیم
کد خبر: 3934013
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲

فرانسه: برای همه ادیان از جمله اسلام احترام قائلیم

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور هستند، گفت که پاریس احترام زیادی برای همه ادیان از جمله اسلام قائل است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، «جان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با «سامح شکری»، همتای مصری خود گفت: مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور به شمار می‌روند، اما در برابر تروریسم و افراط‌گرایی می‌ایستیم.

وزیر خارجه فرانسه که روز یکشنبه برای آرام کردن ملت‌های مسلمان پس از محکومیت‌های شدید آنها علیه فرانسه به دنبال انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص)، به کشور مصر سفر کرده است، تصریح کرد: ما احترام زیادی برای همه ادیان از جمله دین اسلام قائل هستیم.

لودریان در ادامه به درخواست‌ها برای تحریم کالاهای فرانسوی واکنش نشان داد و گفت که چنین درخواست‌های خصمانه علیه فرانسه ممکن است باعث ایجاد خشونت و درگیری شود.

جان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر خود به مصر با شیخ الازهر نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، شیخ الازهر مصر اهانت به پیامبر اسلام(ص) را اقدامی غیرقابل‌قبول خواند و گفت: توهین‌کنندگان به ایشان را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

شیخ الازهر مصر در این دیدار، ضمن مخالفت با استفاده از عبارت «تروریسم اسلامی» در فرانسه گفت: از همه می‌خواهیم که فوراً استفاده از این عبارت متوقف کنند؛ چرا که احساسات مسلمانان در جهان را جریحه‌دار می‌کند.

انتهای پیام
captcha