بایدن به دنبال لغو فرمان اجرایی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا
کد خبر: 3934079
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

بایدن به دنبال لغو فرمان اجرایی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای صدور تعدادی فرمان اجرایی از جمله لغو فرمان ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکاست.

به گزارش ایکنا به نقل از واشنگتن پست، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب، در حال برنامه‌ریزی برای صدور دستوراتی اجرایی پس از سوگند یاد كردن در 20 ژانویه (1 بهمن) است.

با توجه به اظهارات نزدیکان و افراد فعال در ستادهای تبلیغاتی جو بایدن، وی قرار است که دستور اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور با اکثریت مسلمان را لغو کند. براساس دستور اجرایی دونالد ترامپ در سال 2017، شهروندان چند کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از ورود به آمریکا منع شدند.علاوه بر این بایدن قصد دارد، دوباره به توافقنامه آب و هوایی پاریس ملحق شود و خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را لغو کند.

همچنین، پیش از این شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی(CAIR) با صدور بیانیه‌ای، مقام‌های بعدی کاخ سفید را به ارتقای سطح حقوق مدنی، اعمال برابری نژادی، اتخاذ سیاست خارجی عادلانه و گنجاندن مسلمانان آمریکا در نقش‌های متنوع دولتی ترغیب کرد.

در این بیانیه آمده است: بایدن، رئیس‌جمهور منتخب، در مورد پایان ممنوعیت اعمال‌شده بر مسلمانان در اولین روز کاری خود و پرداختن به مسئله تبعیض مذهبی و نژادی وعده داده است. قصد داریم به دیگر رهبران مسلمان آمریکایی و سازمان‌ها، در تضمین اینکه دولت بایدن به این تعهدات عمل می‌کند، بپیوندیم و در نظر داریم هنگام خطا از دولت پاسخ بخواهیم. همچنین از دولت بعدی آمریکا خواسته شده است که دسترسی برابر مسلمانان آمریکا به کمک‌های ایالتی و فدرال موجود برای مبتلایان به کوویدـ۱۹ را تضمین و در تمهیدات استخدامی دولت فدرال برابری را اعمال کند.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان دفاع از آزادی‌های مدنی مسلمانان است که وظیفه محافظت از حقوق مدنی، ارتقای سطح درک از اسلام، ترویج عدالت و توان‌بخشی مسلمانان آمریکا را برعهده دارد.

انتهای پیام
captcha