پیگیری رفع موانع «برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی»
کد خبر: 3934444
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
در جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت گرفت؛

پیگیری رفع موانع «برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی»

سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در جلسه صدویازدهم مجمع، گزارشی از روند پیگیری رفع موانع اجرای برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی به صورت مکتوب ارائه شد.

به گزارش ایکنا، رضا سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به دستور اول صدویازدهمین جلسه مجمع که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: گزارش سالانه و کلی هر یک از اسناد راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، یک‌بار در شورا مطرح شده و در نظر است از این پس وضعیت اجرای اقدامات، به تفکیک راهبرد‌ها و اقدامات در جلسات مجمع مشورتی بررسی و گزارش شود. بر این اساس از ۲۱ اقدام ملی ذیل راهبرد اول هر سند، هفت اقدام در حال اجراست و برای سایر، کار جدی‌ صورت نگرفته است.
 
معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: تاکنون از دو دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی و کمیسیون پژوهش و آموزش عالی، هیچ گزارش و توضیحی ارائه نشده است. هنوز مرحله اولیه اجرای دو سند آموزش عمومی و عالی، که تصویب و ابلاغ شناسنامه اقدامات است، محقق نشده است و متأسفانه مسئولان این دو کمیسیون هم پاسخگوی این خسارت نیستند.

سلامت‌پناه گفت: حسب اعتراضات شفاهی و کتبی برخی مجموعه‌ها از جمله اتحادیه کشوری تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت درباره تداخل‌ فعالیت‌های فرادستگاهی، ازجمله کارگروه قرآنی بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) این موضوع در دستور این جلسه گنجانده شد. در این راستا، مسئول سابق و فعلی این کارگروه گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند و اظهار کردند که قرار است، اساسنامه جامعه فرهنگی ـ قرآنی «عصر» به عنوان یک مجموعه مردمی از طریق یکی از دو دستگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شود.

وی افزود: گزارش روند پیگیری رفع موانع اجرای برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی نیز به صورت مکتوب ارائه شد. بر این اساس از دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم خواسته شد تا پیگیر اجرای سند فعلی باشد و بی‌وقفه آن را دنبال کند. جلسه کارگروه آن نیز تشکیل شده و انتظار می‌رود، زودتر عملیاتی شود.

در این جلسه به‌درخواست مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ارائه گزارش وضعیت توسعه وقف در امور قرآنی از دستور این جلسه خارج شود و بررسی آن به جلسه بعد موکول شد. همچنین دستور آخر این جلسه بررسی اقدامات کمیسیون‌ها در شرایط کرونایی بود که فرصت بررسی آن نشد.
انتهای پیام
captcha