نخست‌وزیر بحرین درگذشت
کد خبر: 3934586
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

نخست‌وزیر بحرین درگذشت

خلیفه بن‌سلمان آل خلیفه، نخست‌وزیر 83 ساله بحرین صبح امروز چهارشنبه، 21 آبان، در بیمارستانی در ایالات متحده آمریکا درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، دفتر پادشاهی بحرین مرگ خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست‌وزیر 83 ساله این کشور، را تأیید کرد.

در بیانیه رسمی دربار بحرین آمده است:‌ پیکر نخست‌وزیر متوفی بحرین به زودی به کشور بازگردانده خواهد شد و در مراسمی خانوادگی با حضور شمار محدودی از مقامات در منامه دفن خواهد شد.

وی علاوه بر نخست‌وزیری، ریاست چند شورای عالی در حکومت از جمله شورای عالی دفاع و شورای عالی نفت و شورای عالی توسعه اقتصادی و دیوان خدمات مدنی را برعهده داشت.

گروه‌های مخالف دولت بحرین و در رأس آنها احزاب و گروه‌های شیعی او را مسئول سرکوب فعالان سیاسی می‌دانند و در رأس مطالباتشان در اعتراضات خود، که از سال 2011 آغاز شد، برکناری خلیفه بن سلمان را خواستار شدند.

پیش‌تر منابع سیاسی بحرین اعلام کرده بودند که پادشاه بحرین و نخست‌وزیر این کشور به شدت سر پاره‌ای از مسایل با یکدیگر اختلاف داشتند؛ به طوری که قرار بود پادشاه بحرین این نخست‌وزیر کهنه کار را از سمتش برکنار کند.

دربار پادشاهی بحرین به دلیل مرگ نخست‌وزیر این کشور اشاره نکرده و تنها اعلام کرده که وی صبح امروز در یک بیمارستان در کلینیک مایو درگذشته است.

گفتنی است، خلیفه بن‌سلمان آل خلیفه، از منفورترین شخصیت‌های سیاسی جهان، که بیش از ۵۰ سال و از زمان حکمرانی برادرش (پدر پادشاه کنونی) بر مسند نخست‌وزیری تکیه زده بود، منشأ بسیاری از فسادهای اقتصادی، سیاسی، امنیتی و سرکوب، قتل و شکنجه بحرینی‌ها بود.

انتهای پیام
captcha