انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در جده / فرانسه محکوم کرد
کد خبر: 3934713
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در جده / فرانسه محکوم کرد

منابع خبری از وقوع یک حمله انفجاری در قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده عربستان خبر دادند که در پی آن 4 تن به شدت مجروح شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری TRT، خبرگزاری فرانس پرس به نقل از وزارت امور خارجه فرانسه از وقوع حمله انفجاری در قبرستانی در شهر جده خبر داد. 

در اثر این انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده عربستان چهار تن زخمی شدند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه فرانسه این حمله با پرتاب بمب دست‌ساز انجام شده و محل وقوع آن یک قبرستان غیر مسلمانان در جده بوده است. این وزارت خانه تصریح کرد که در این مراسم نمایندگان چندین کنسولگری خارجی از جمله فرانسه حضور داشته‌اند.

وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد که این حمله در مراسم یادبود پایان جنگ جهانی اول مصادف با 11 نوامبر انجام شد.

در متن بیانیه آمده است: مراسمی که صبح امروز به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی اول در آرامگاه غیر مسلمان‌های شهر جده با حضور تعدادی از سرکنسول‌ها از جمله سرکنسول فرانسه برگزار شد، هدف حمله با یک بمب دست‌ساز قرار گرفت و این انفجار تعدادی زخمی برجای گذاشت.

وزارت خارجه فرانسه این حمله را محکوم و تأکید کرد که این حمله که در زمان حضور تعدادی از کنسول‌ها از جمله کنسول فرانسه در عربستان سعودی صورت گرفت غیر قابل توجیه و ناجوانمردانه بود.

این حمله در شرایطی امروز انجام شد که بسیاری از کشورها سالگرد پایان جنگ جهانی اول را جشن گرفته و به روح کشته‌های آن جنگ ادای احترام می‌کردند.

انتهای پیام
captcha