گروه تواشیح نصر آذربایجان شرقی؛ یک گام تا موفقیت + صوت
کد خبر: 3935505
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
معرفی گرو‌ه‌های تواشیح چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن / 2

گروه تواشیح نصر آذربایجان شرقی؛ یک گام تا موفقیت + صوت

امسال گروه تواشیح نصر آذربایجان شرقی یکی از شش گروه راه‌یافته به مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن است. این‌ گروه با حضور در مرحله کشوری مسابقات، تنها یک‌ گام با اعلام موفقیت برای تواشیح استان فاصله دارد.

به گزارش ایکنا، گروه تواشیح و همخوانی نصر از استان آذربایجان شرقی، یکی دیگر از شش گروه حاضر در مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه است که طی روزهای گذشته اجرای خود در این مرحله را در یکی از استودیوهای مرکز صدا و سیمای استان انجام داد تا این اجرا در هفته دوم آذرماه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شود و همزمان با پخش، مورد داوری قرار گیرد.

گروه تواشیح و همسرایی نصر، اوایل سال ۱۳۹۵ فعالیت‌ خود را با تلاش‌های محمد جباری(مؤسس گروه) و میثم ناعمی آغاز کرد.

گروه تواشیح نصر آذربایجان شرقی؛ یک گام تا تاریخ‌سازی

گروه نصر، متشکل از قاریان و حافظان ممتاز استان از‌ جمله جبرائیل زارع، سیدمحمدطه سیدی، ابراهیم نوری‌زاده، سیدمحمدرضا حسینی، امیر یحیوی و پرویز خلیلی(سرپرست گروه) است. اعضای گروه در مشاغل مختلف از دادگستری، دانشگاه فرهنگیان، وزارت بهداشت تا مشاغل آزاد فعالیت دارند.

گروه تواشیح نصر آذربایجان شرقی؛ یک گام تا تاریخ‌سازی

هدف گروه نصر از بدو تأسیس و تا لحظه‌ای که گروه پابرجا باشد، علاقه‌مند کردن نوجوانان و جوانان به ساحت مقدس قرآن کریم و ورود به این وادی سراسر نور و آرامش بوده و پر کردن خلأ محافل و مراسم آئینی با یک برنامه جذاب نیز از دیگر اهداف گروه تواشیح نصر است.

از جمله افق‌هایی که اعضای گروه برای خود ترسیم کرده‌ است، کسب رتبه اول در مسابقات سراسری قرآن و سفر به سرزمین وحی از رهاورد کسب رتبه اول مسابقات است، افقی که به نظر می‌رسد گروه نصر بسیار به آن نزدیک شده و تنها یک‌ گام با آن فاصله دارد. در کنار این دو هدف مهم که تقریباً هدف تمام گروه‌های تواشیح حاضر در مسابقات قرآن است، باید به مواردی همچون پرداخت بیش از پیش به آثار محفلی آیینی و تأسیس مؤسسه‌ای قرآنی به نام نصر، برای تشکیلاتی‌تر کردن آموزش قرآن، تواشیح و سایر هنرهای آوایی اسلامی اشاره کرد.

گروه تواشیح نصر تاکنون اجراهایی در سطح شهرستان‌های استان داشته که اجرا به مناسب‌های مختلف در شبکه استانی سهند از جمله آن‌هاست. امسال و در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کارهای مربوط به تلحین تواشیح و همخوانی از سوی ناصر دغاغله و احمد ابوالقاسمی صورت گرفته است و همین می‌تواند امیدهای آنها برای دریافت رتبه را چند برابر کند.

گروه تواشیح نصر آذربایجان شرقی؛ یک گام تا تاریخ‌سازی

اعضای گروه نصر، تمام تمرکز خود را بر روی تواشیح گذاشته‌اند و به همین خاطر هم هیچ‌ یک از اعضا در رشته دیگری از مسابقات شرکت نکرده‌اند. از جمله عنوان‌دارهای این گروه در سال‌های گذشته می‌توان به رتبه‌های پرویز خلیلی در مسابقات قرآن و عترت قوه قضائیه در رشته قرائت تحقیق، مسابقات بسیج و جامعة‌القرآن در رشته قرائت ترتیل و مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور در رشته اذان اشاره کرد.

همچنین جبرائیل زارع نیز در نوجوانی رتبه اول مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کشور را دریافت کرده است. سیدمحمدرضا حسینی نیز حائز رتبه دوم حفظ کل در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی شده و چندین رتبه دیگر را در مسابقات مختلف در رشته حفظ و ترتیل کسب کرده است.

یادآور می‌شود در رشته همخوانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن، مجموعاً ۱۲ گروه از هفت استان کشور حضور یافتند که پس از رقابت در دور مقدماتی شش گروه به مرحله کشوری راه پیدا کردند. این گروه‌ها در روزهای ۱۷ تا ۲۲ آبان‌ماه اجرای خود در مرحله نهایی را به صورت ضبط استودیویی انجام دادند. داوری این مرحله همزمان با پخش از شبکه قرآن و معارف سیما، که هفته دوم آذرماه است، صورت می‌گیرد.

کد
انتهای پیام
captcha