«اسراء» مازندران در جستجوی نام‌آوری + صوت
کد خبر: 3933553
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
معرفی گرو‌ه‌های تواشیح مسابقات سراسری قرآن/ 3

«اسراء» مازندران در جستجوی نام‌آوری + صوت

گروه تواشیح اسرا استان مازندران، یکی از شش گروه راه‌یافته به مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن است که سه سال قبل راه‌اندازی شده و امسال آمده است تا با وجود سابقه کم، گوشه چشمی به رتبه برتر این مسابقات داشته باشد.

به گزارش ایکنا، با نزدیک شدن به آغاز چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، رفته رفته بحث در مورد رشته‌های مختلف این مسابقات و از جمله تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم به بحث قالب دورهمی‌های قرآنی در فضای مجازی و ... تبدیل شده است.

رشته تواشیح و هم‌خوانی قرآن از جمله رشته‌های چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است که طی سال‌های اخیر همواره با حاشیه همراه بوده است و امسال نیز با توجه به حضور بسیار کم‌رنگ گروه‌ها در مسابقات - ثبت‌نام تنها ۱۲ گروه از هفت استان کشور - این حواشی شکل و شمایل دیگری به خود گرفت. با وجود کاهش چشمگیر استقبال از مسابقات در رشته تواشیح، بسیاری این بحث را مطرح کرد‌ه‌اند که گروه‌های قدرتمندی در این دوره حضور نیافته‌اند، موضوعی که داوران بخش مقدماتی مسابقات شفاهاً آن را رد کرده‌اند.

گروه تواشیح اسراء مازندران

در بین تعداد اندک گروه‌های تواشیح و هم‌خوانی قرآن که در مسابقات حضور یافته‌اند، هستند گروه‌هایی که به دور از هر حاشیه‌ای برای اثبات توانمندی خود پا به رقابت‌های چهل و سوم گذاشته‌اند. گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره شاید خوش‌شانس‌ترین گروه‌های تواشیح کشور در طی سال‌های اخیر نیز باشند، چرا که راه به مراتب آسان‌تری از ادوار گذشته برای رسیدن به رتبه برتر این مسابقات را دارند.

به مناسبت نزدیک شدن به آغاز چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبرگزاری ایکنا تلاش کرده است تا زمان آغاز این مسابقات به معرفی شش گروه تواشیح و هم‌خوانی قرآن حاضر در مرحله کشوری این مسابقات بپردازد.

گروه تواشیح و همخوانی اسراء، یکی از شش گروه راه‌یافته به مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن است، این گروه از سابقه چندانی در عرصه مسابقات برخوردار نیست و تنها سه سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد. گروه اسرا در این سه سال همواره در مسابقات تواشیح حضور یافته و در دو دوره ابتدایی تا مرحله نیمه‌نهایی مسابقات راه یافته تا اینکه در سومین دوره حضور خود در مسابقات و در غیاب بسیاری از گروه‌های تواشیح مطرح کشور، به مرحله نهایی این مسابقات راه یابد.

هر چند در این دوره تعداد گروه‌های تواشیح حاضر در مسابقات بسیار کاهش یافته است، اما این کاهش گروه‌های حاضر در مسابقات نمی‌تواند دلیلی بر بی‌کیفیت بودن گروه‌های حاضر در مرحله کشوری و از جمله گروه اسراء مازندران باشد.

سرپرستی گروه تواشیح اسرا مازندران را «سیدسجاد اشرفی» بر عهده دارد، او فرهنگی است و مدیریت دارالقرآن حضرت امیرالمومنین(ع) اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری را بر عهده دارد.‌ در بین اعضای این گروه «سیدرضی سلیم‌بهرامی» که پزشک است نیز حضور دارد. «محمدرضا انتظاریان» فرهنگی، «رضا ذبیحی» دانشجو، «محسن قاسمیان» مجری و کارمند دادگستری و «سیدابراهیم قریشی» دارای شغل آزاد از دیگر اعضای گروه تواشیح اسرا مازندران هستند.

اجرا در محافل استان مازندران و و مراسم‌ ماه مبارک رمضان در این استان از جمله مهم‌ترین اجراهای گروه تواشیح اسراء مازندران در سه سال گذشته بوده است، اعضای این گروه امیدوار هستند تا با کسب رتبه در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه را برای اجراهای بین‌المللی خود هموار کنند.

اسراء مازندران در جستجوی نام‌آوری با کمترین سابقه

سیدسجاد اشرفی، سرپرست گروه تواشیح اسرا که موفقیت در این دوره را بسیار نزدیک به گروه خود می‌داند، دلیل اصلی حضور کم‌رنگ گروه‌های تواشیح در مسابقات امسال و استقبال نکردن از این رقابت‌ها را مشکل سایت ثبت‌نام، تمدید نشدن زمان ثبت نام و سخت‌گیری‌هایی که در این زمینه اعمال شده است، عنوان می‌کند و به خبرنگار ایکنا می‌گوید: «چنین سخت‌گیری‌هایی موجب دلخوری بسیاری از فعالان قرآنی نسبت به مسابقات می‌شود و این سخت‌گیری‌ها ما بچه‌های قرآنی را از هم دورتر می‌کند، در ادوار گذشته ادارات اوقاف شهرستان‌ها تا روز مسابقات امکان ثبت نام را فراهم می‌کردند، بسیاری از شرکت‌کنندگان در چهل‌و‌سومین دوره همین انتظار را داشتند، اما به هر ترتیب چنین رویه‌ای ادامه نداشت».

در ذیل دقایقی از اجرای این گروه را می‌شنوید.

کد
انتهای پیام
captcha