شب شعر «پیامبر مهر و صلح» در پیشاور + عکس
کد خبر: 3935540
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

شب شعر «پیامبر مهر و صلح» در پیشاور + عکس

محفل شعر «پیامبر مهر و صلح» به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور برگزار و شعرای پاکستان اشعار خود را به 5 زبان اردو، پشتو، فارسی، هندکو و انگلیسی در وصف رسول اسلام(ص) قرائت کردند.

شب شعر «پیامبر مهر و صلح» در پیشاور + عکسبه گزارش ایکنا از پیشاور، در ادامه اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به مناسبت ربیع‌الاول، ماه میلاد پیامبر(ص)، خانه فرهنگ ایران در پیشاور با مشارکت انجمن ادبی کاروان «حوا» در پاکستان محفل شعر «پیامبر مهر و صلح» را به 5 زبان اردو، پشتو، فارسی، هندکو و انگلیسی در کتابخانه ادیب پیشاوری برگزار کرد.

این محفل با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید با نوای «نادیه حسین» و منقبت‌خوانی در مدح پیامبر اعظم اسلام(ص) از سوی شاندانه فرخ، نعت‌خوان معروف ایالت بلوچستان آغاز شد.

مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور در این برنامه با قرائت اشعار خود در وصف مقام والای حضرت رسول گرامی اسلام(ص)، القاب و صفات آن حضرت در قرآن کریم و نور جهان گستر مهرِ رحمة للعالمین را برشمرد.

بشری فرخ، رئیس انجمن ادبی کاروان حوا نیز ضمن تقدیر از خانه فرهنگ کشورمان به خاطر همکاری مستمر در برگزاری برنامه‌های علمی و ادبی، تحکیم روابط فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان را خواستار شد.

در ادامه، شاعران اشعار خود را با ذکر فضایل و مقام والای خاتم النبیین، پیامبر عشق و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص)، با تأکید بر پیروی از سخنان و سیره آن حضرت(ص) و همچنین ضرورت تقویت وحدت و اتحاد میان فرق اسلامی و محکوم کردن توهین به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام(ص) قرائت کردند.

پروفسور اعجاز حسن ختک، رئیس دانشگاه «گندهارا» در پیشاور، با خواندن اشعار خود به زبان‌های اردو، پشتو و انگلیسی اظهار کرد: رسول مکرم اسلام(ص) برای تمام مخلوقات جهان پیام رحمت و رأفت را آوردند و این پیام در سیره و کردار اهل بیت(ع) و اصحاب ایشان نیز وجود دارد.

نسیم سحر از دیگر شاعران حاضر نیز در اشعار خود پس از حمد و ثنای حضرت باری تعالی، دلیل خلقت تمام مخلوقات را برکت وجود رحمة للعالمین حضرت محمد مصطفی(ص) خواند.

شاندانه فرخ، محمدنیر سرحدی، مدیر روزنامه پیغامات پیشاور، عباس شاه عارف، شهزاد باچا و شوکت محمود نیز اشعار خود را به زبان‌های پشتو، هندکو و اردو خواندند.

انتهای پیام
captcha